Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Tyszowcach

UBEZPIECZENIE MAJĄTKU I INNYCH INTERESÓW GMINY TYSZOWCE

Data ogłoszenia
2018-01-17
Termin składania ofert
2018-02-02 10:00
Treść

 

Tyszowce, dnia 05.02.2018 r.

ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY

I. Na podstawie punktu 13.6 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia  zawiadamiam, że w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przeprowadzonego w trybie konkursu ofert na ubezpieczenie majątku i innych interesów Gminy Tyszowce, z podziałem na następujące części:

CZĘŚĆ I: Ubezpieczenie majątku, osób i odpowiedzialności cywilnej  Gminy Tyszowce.

CZĘŚĆ II: Ubezpieczenie pojazdów mechanicznych Gminy Tyszowce.

CZĘŚĆ III: Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków OSP Gminy Tyszowce

wybrano oferty następujących wykonawców:

1. W części I zamówienia za najkorzystniejszą uznana została oferta nr 4, złożona przez:

Uniqa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

Przedstawicielstwo Regionalne w Radomiu

Ul. Szkolna 60

26-600 Radom

Uzasadniając dokonany wybór informuję, że oferta ta uzyskała najwyższą łączną ilość punktów z obu kryteriów oceny ofert (cena 80%, warunki fakultatywne 20%).

2. W części W części II zamówienia za najkorzystniejszą uznana została oferta nr 3, złożona przez:

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUW

Biuro Regionalne w Lublinie

Oddział w Zamościu

ul. Grecka 6

22-400 Zamość

Uzasadniając dokonany wybór informuję, że oferta ta uzyskała najwyższą ilość punktów w kryterium oceny (cena 100%).

3. W części W części III zamówienia za najkorzystniejszą uznana została oferta nr 5, złożona przez:

InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

Vienna Insurance Group

I Oddział Lublin

Ul. Zamojska 47

20-102 Lublin

Uzasadniając dokonany wybór informuję, że oferta ta uzyskała najwyższą ilość punktów w kryterium oceny (cena 100%).

II. Zgodnie z punktem 13.6 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Zamawiający wybiera ofertę najkorzystniejszą na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Kryterium wyboru ofert dla I części zamówienia była najniższa cena – waga 80 % oraz klauzule dodatkowe i inne postanowienia szczególne fakultatywne – waga 20%.

Kryterium wyboru ofert dla II części zamówienia była najniższa cena – waga 100 %

Kryterium wyboru ofert dla II części zamówienia była najniższa cena – waga 100 %

 

 

I część

II część

III część

nr oferty

Wykonawca

Cena/ liczba punktów

Liczba punktów za warunki fakultatywne

Liczba punków łącznie

Cena/ liczba punktów

Liczba punków łącznie

Cena/ liczba punktów

Liczba punków łącznie

1

Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

Vienna Insurance Group

Oddział w Lublinie

Ul. Tomasza Zana 32

20-601 Lublin

Nie złożono oferty

 

 

 

Nie złożono oferty

 

 

4 869,00 zł

88,72 pkt

88,72 pkt

2

Balcia Insurance SE

Spółka Europejska

Oddział w  Polsce

Al. Jerozolimskie 136

02-305 Warszawa

44 614,00 zł

12,20 pkt

73,80 pkt

Nie złożono oferty

 

 

16 000,00 zł

27,00 pkt

61,60 pkt

27,00 pkt

3

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych TUW

Biuro Regionalne w Lublinie

Oddział w Zamościu

ul. Grecka 6

22-400 Zamość

36 921,00 zł

7,20 pkt

81,64 pkt

31 767,00 zł

100,00 pkt

9 780,00 zł

44,17 pkt

74,44 pkt

100,00 pkt

44,17 pkt

4

Uniqa Towarzystwo Ubepzieczeń S.A.

Przedstawicielstwo Regionalne w Radomiu

Ul. Szkolna 60

26-600 Radom

34 355,00 zł

6,60 pkt

86,60 pkt

Nie złożono oferty

 

 

Nie złożono oferty

 

 

80,00 pkt

5

InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A.

Vienna Insurance Group

I Oddział Lublin

Ul. Zamojska 47

20-102 Lublin

36 888,00 zł

7,60 pkt

82,11 pkt

Nie złożono oferty

 

 

4 320,00 zł

100,00 pkt

74,51 pkt

100,00 pkt

6

Concordia POLSKA

Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych ZWCz Roztocze

Ul. Wojciechowska 7f

20-704 Lublin

Nie złożono oferty

 

 

 

33 696,00 zł

94,28

Nie złożono oferty

 

 

94,28 pkt

 

III. W terminie zgodnym ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia złożone zostały następujące oferty, które nie podlegały odrzuceniu i zgodnie z przyjętymi dla poszczególnych części zamówienia kryteriami ich oceny otrzymały ilość punktów, jak poniżej:

IV. Informacja o odrzuceniu oferty.

  1. Żadna oferta nie została odrzucona.
  2. Żaden z Wykonawców nie został wykluczony z postępowania.

V. Informacja o zawarciu umowy.

Umowa zostanie zawarta na podstawie punktu 14.5 Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

Dziękujemy wszystkim Wykonawcom za zainteresowanie postępowaniem
i złożone oferty.

            

 Tyszowce, dn. 29.01.2017 r.

Wykonawcy, biorący udział w postępowaniu

WYJAŚNIENIE I ZMIANA TREŚCI

SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (nr 5)

dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie konkursu ofert: „Ubezpieczenie majątku i innych interesów Gminy Tyszowce wraz z jednostkami organizacyjnymi”

ODPOWIEDZI 

Na pytania dotyczące wyjaśnień treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w prowadzonym postępowaniu.

 

L.p.

Pytanie

Odpowiedź

  1.  

Uprzejmie prosimy o przesunięcie terminu otwarcia ofert na 02-02-2018r.

Zamawiający informuje, że zimną treści SIWZ  z 26.01.2018 zmienił termin składania ofert na 02.02.2018r.

  1.  

Prosimy o potwierdzenie czy wszystkie ubezpieczone obiekty spełniają wszystkie wymogi w zakresie bezpieczeństwa  przeciwpożarowego, określone obowiązującymi przepisami prawa.

Zamawiający informuje, że jest zobligowany do przestrzegania przepisów prawa.

 

  1.  

W celu oceny informacji o dotychczasowym przebiegu ubezpieczeń – prosimy o informację:
a) czy Zamawiający w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony (co najmniej) w zakresie wszystkich ubezpieczeń określonych w SIWZ? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy o wskazanie różnic
b) czy wszystkie obiekty/lokalizacje były dotychczas objęte ochroną? W przypadku odpowiedzi negatywnej, prosimy o wskazanie różnic
c) czy zakres ochrony w ramach poszczególnych ubezpieczeń był analogiczny do określonego w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie

d) jakie franszyzy i udziały własne miały zastosowanie w poprzednich umowach ubezpieczenia

Zamawiający informuje, że:

a)                 W ostatnich trzech latach zakres ochrony obejmował wszystkie rodzaje ubezpieczeń w stosunku do zawartego w SIWZ.

b)                 Wszystkie obiekty zgłoszone obecnie do ubezpieczenia posiadały ubezpieczenia w poprzednich latach

c)                 Zamawiający informuje, że program ubezpieczeniowy opisany w zaproszeniu do składania ofert w zakresie ubezpieczenia mienia obecnie jest oparty na systemie all risk, natomiast poprzedni był oparty na systemie ryzyk nazwanych, pozostałe rodzaje ubezpieczenia są podobne do dotychczasowego programu ubezpieczeniowego Gminy .

d)                 W poprzednich trzech latach obowiązywał jedyne udział własny w wartości 5% wypłaconej szkody w ubezpieczeniu sprzętu elektronicznego.

  1.  

Prosimy o potwierdzenie, iż w sprawach nieuregulowanych w niniejszej SIWZ zastosowanie mają przepisy prawa oraz Ogólne Warunki Ubezpieczenia Wykonawcy. Jeżeli OWU wskazują przesłanki wyłączające bądź ograniczające odpowiedzialność Ubezpieczyciela to mają one zastosowanie, chyba że Zamawiający włączył je do zakresu ubezpieczenia w niniejszej SIWZ.

 

Zamawiający potwierdza, że w sprawach nieuregulowanych w SIWZ umowie i ofercie Wykonawcy zastosowanie mają odpowiednie postanowienia OWU Wykonawcy

  1.  

W odniesieniu do klauzuli robot budowlano – montażowych prosimy o jej rozszerzenie o zapis: Ubezpieczyciel obejmuje ochroną ubezpieczeniową szkody powstałe

w związku z prowadzonymi przez Ubezpieczonego w obrębie ubezpieczonych

lokalizacji robót budowlano – montażowych pod warunkiem, że prace te:

1) nie mają wpływu na sprawność urządzeń przeciwpożarowych lub

innych zabezpieczeń, których istnienie Ubezpieczający zadeklarował

we wniosku o ubezpieczenie.

Z zakresu ochrony wyłączone są wszelkie szkody powstałe w istniejących

instalacjach wodnych, wodno-kanalizacyjnych, gazowych,

elektrycznych, telekomunikacyjnych, itp., jak również wszelkie szkody

będące bezpośrednim lub pośrednim następstwem uszkodzenia takich

instalacji w wyniku prowadzenia prac.”

 

Zamawiający dokonuje zmiany treści klauzuli robót montażowo – budowlanych

 

Treść przed zimną:

bez względu na postanowienia ogólnych bądź szczególnych warunków ubezpieczenia, strony umowy ubezpieczenia uzgodniły, że:

Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk obejmuje także szkody powstałe w związku z prowadzeniem drobnych robót budowlano – montażowych w mieniu będącym:

1)       przedmiotem ubezpieczenia – do sum ubezpieczenia określonych w umowie ubezpieczenia,

2)       przedmiotem drobnych robót budowlano – montażowych, do kwoty  1 000 000,00 zł na wszystkie zdarzenia w każdym okresie ubezpieczenia, w zakresie i na warunkach określonych w umowie ubezpieczenia, pod warunkiem, że:

-         prowadzone roboty nie wymagają zgody (pozwolenia na budowę) odpowiednich organów władzy zgodnie z obowiązującymi przepisami,

-         wartość mienia będącego przedmiotem drobnych robót budowlano – montażowych w okresie ubezpieczenia nie przekroczy łącznie 1 000 000,00 zł, a pojedynczego kontraktu 200 000,00 zł

-         realizacja drobnych robót budowlano – montażowych nie wiąże się z naruszeniem konstrukcji nośnej obiektu lub konstrukcji dachu,

-         prowadzone roboty nie wymagają zgody (pozwolenia na budowę) odpowiednich organów władzy w rozumieniu ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (tj z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm.),

-         drobne roboty budowlano – montażowe prowadzone są przez lub na zlecenie ubezpieczającego w obiektach oddanych do użytku/eksploatacji.

 

Treść po zmianie

bez względu na postanowienia ogólnych bądź szczególnych warunków ubezpieczenia, strony umowy ubezpieczenia uzgodniły, że:

Ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk obejmuje także szkody powstałe w związku z prowadzeniem drobnych robót budowlano – montażowych w mieniu będącym:

3)       przedmiotem ubezpieczenia – do sum ubezpieczenia określonych w umowie ubezpieczenia,

4)       przedmiotem drobnych robót budowlano – montażowych, do kwoty  1 000 000,00 zł na wszystkie zdarzenia w każdym okresie ubezpieczenia, w zakresie i na warunkach określonych w umowie ubezpieczenia, pod warunkiem, że:

-         prowadzone roboty nie wymagają zgody (pozwolenia na budowę) odpowiednich organów władzy zgodnie z obowiązującymi przepisami,

-         wartość mienia będącego przedmiotem drobnych robót budowlano – montażowych w okresie ubezpieczenia nie przekroczy łącznie 1 000 000,00 zł, a pojedynczego kontraktu 200 000,00 zł

-         realizacja drobnych robót budowlano – montażowych nie wiąże się z naruszeniem konstrukcji nośnej obiektu lub konstrukcji dachu,

-         prowadzone roboty nie wymagają zgody (pozwolenia na budowę) odpowiednich organów władzy w rozumieniu ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (tj z 2017 r., poz. 1332 z późn. zm.),drobne roboty budowlano – montażowe prowadzone są przez lub na zlecenie ubezpieczającego w obiektach oddanych do użytku/eksploatacji, pod warunkiem, że prace te nie mają wpływu na sprawność urządzeń przeciwpożarowych lub innych zabezpieczeń, których istnienie Ubezpieczający zadeklarował we wniosku o ubezpieczenie.

  1.  

W odniesieniu do klauzuli katastrofy budowlanej prosimy o jej rozszerzenie o zapis:

Z odpowiedzialności. wyłączone są szkody:

1) wynikłe ze zdarzeń powstałych w budynkach będących w tracie

przebudowy lub remontu wymagającego uzyskania pozwolenia

na budowę;

2) powstałe w przypadku braku zamocowania elementów nośnych

w ich podporach;

3) w budynkach przeznaczonych do rozbiórki.”

 

Zamawiający dokonuje zmiany treści klauzul katastrofy budowlanej.

 

Treść przed zimną

Katastrofa budowlana – szkody powstałe w ubezpieczonym mieniu wskutek niezamierzonego, gwałtownego zniszczenia obiektu budowlanego lub jego części, a także konstrukcyjnych elementów rusztowań, elementów urządzeń formujących, ścianek szczelnych i odbudowy wykopów (zgodnie z definicją zawartą w art. 73 ust. 1 Prawa budowlanego), o którym zostały powiadomione podmioty określone w art. 75 ust. 1 Prawa budowlanego.

Nie jest katastrofą budowlaną:

a)            uszkodzenie elementu wbudowanego w obiekt budowlany, nadającego się do naprawy lub wymiany

b)            uszkodzenie lub zniszczenie urządzeń budowlanych związanych budynkami

c)            awaria instalacji

Limit odszkodowawczy w każdym okresie ubezpieczenia na jedno i wszystkie zdarzenia w zakresie obligatoryjnym: 4 000 000,00 zł.

 

Treść po zmianie

Katastrofa budowlana – szkody powstałe w ubezpieczonym mieniu wskutek niezamierzonego, gwałtownego zniszczenia obiektu budowlanego lub jego części, a także konstrukcyjnych elementów rusztowań, elementów urządzeń formujących, ścianek szczelnych i odbudowy wykopów (zgodnie z definicją zawartą w art. 73 ust. 1 Prawa budowlanego), o którym zostały powiadomione podmioty określone w art. 75 ust. 1 Prawa budowlanego.

Nie jest katastrofą budowlaną:

a)            uszkodzenie elementu wbudowanego w obiekt budowlany, nadającego się do naprawy lub wymiany

b)            uszkodzenie lub zniszczenie urządzeń budowlanych związanych budynkami

c)            awaria instalacji

Limit odszkodowawczy w każdym okresie ubezpieczenia na jedno i wszystkie zdarzenia w zakresie obligatoryjnym: 4 000 000,00 zł.

Z odpowiedzialności. wyłączone są szkody:

1) wynikłe ze zdarzeń powstałych w budynkach będących w tracie

przebudowy lub remontu wymagającego uzyskania pozwolenia

na budowę;

2) powstałe w przypadku braku zamocowania elementów nośnych

w ich podporach;

3) w budynkach przeznaczonych do rozbiórki.”

 

  1.  

W odniesieniu do klauzuli reprezentantów prosimy o zmianę z: „Ubezpieczyciel nie odpowiada wyłącznie za szkody wyrządzone umyślnie przez reprezentantów” na

„Ubezpieczyciel nie odpowiada za szkody wyrządzone z winy umyślnej lub wskutek rażącego niedbalstwa wyłącznie przez reprezentantów…”

 

Zamawiający nie dokonuje zmian w zapytywanym zakresie.

  1.  

Prosimy o wyłączenie z zakresu ubezpieczenia klauzuli strajków i zamieszek

Zamawiający dokonuje zmiany treści SIWZ wykreślając z zakresu klauzulę strajków i zamieszek.

  1.  

W odniesieniu do zapisu: Zakres ubezpieczenia: „Ochrona ubezpieczeniowa obejmuje nagłe, nieprzewidziane i niezależne od woli Ubezpieczonego…(…)”

prosimy o dopisanie sformułowania:

„z zastrzeżeniem wyłączeń, określonymi w SIWZ lub w OWU wybranego Wykonawcy, jeśli w SIWZ wyłączeń nie przewidziano, oraz z uwzględnieniem dodatkowych postanowień

Zamawiający potwierdza, że w sprawach nieuregulowanych w SIWZ umowie i ofercie Wykonawcy zastosowanie mają odpowiednie postanowienia OWU Wykonawcy

  1.  

Wnosimy o potwierdzenie, że mienie zgłoszone do ubezpieczenia
a) nie jest wyłączone z eksploatacji
b) nie jest w złym lub awaryjnym stanie technicznym
W przeciwnym wypadku – prosimy o wskazanie mienia nie spełniającego ww. warunków

Zamawiający potwierdza, że mienie wykazane do ubezpieczenia nie jest w wyłączone  z eksploatacji i jest w dobrym stanie technicznym.

  1.  

Prosimy o informację czy w miejscach wskazanych w SIWZ jako miejsca ubezpieczenia w okresie ostatnich 20 lat wystąpiła powódź lub lokalne podtopienia.

W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie lokalizacji oraz informację na temat wysokości poniesionych strat,

W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wprowadzenie limitu odpowiedzialności dla ryzyka powodzi w wysokości 200 000 zł na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. 

Zamawiający informuje, że w okresie ostatnich 20 lat w lokalizacjach wykazanych w SIWZ jako miejsca ubezpieczenia nie miały miejsca powodzie lub lokalne podtopienia.

  1.  

W odniesieniu do podanej szkodowości prosimy o podanie przyczyn szkód

Zamawiający informuje, że przyczynami szkód powstałych w okresie ostatnich trzech lat były wybite szyby, uszkodzona tablica informacyjna, przepięcie, uszkodzony pojazd przez konar drzewa.

  1.  

Prosimy o potwierdzenie, że  zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje  i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z prowadzeniem działalności medycznej, badawczej, farmaceutycznej a także udzielaniem świadczeń opieki zdrowotnej oraz zarządzaniem jednostkami służby zdrowia.

Zamawiający potwierdza, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje  i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z prowadzeniem działalności medycznej, badawczej, farmaceutycznej a także udzielaniem świadczeń opieki zdrowotnej oraz zarządzaniem jednostkami służby zdrowia.

  1.  

Prosimy o potwierdzenie, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z posiadaniem, użytkowaniem, zarządzaniem oraz administrowaniem wysypiskiem lub składowiskiem odpadów a także w związku z sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem.

Zamawiający potwierdza, że zakres ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie obejmuje i nie będzie obejmować szkód powstałych w związku z posiadaniem, użytkowaniem, zarządzaniem oraz administrowaniem wysypiskiem lub składowiskiem odpadów a także w związku z sortowaniem, spalaniem, utylizowaniem, odzyskiem odpadów lub jakimkolwiek innym ich przetwarzaniem.

  1.  

Odnośnie „szkód wyrządzonych z tytułu organizacji imprez” prosimy o :

b)potwierdzenie, że ochroną nie będą objęte imprezy obejmujące sporty motorowe, motorowodne, lotnicze

c) prosimy o wprowadzenie dodatkowego zapisu:  „ … z włączeniem szkód powstałych podczas pokazów sztucznych ogni, pod warunkiem, że  pokaz jest organizowany przez firmę profesjonalnie zajmującą się organizowaniem takich pokazów.”

Zamawiający potwierdza, że w ramach ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej dotyczącej szkód powstałych podczas organizacji imprez masowych ochrona nie będą objęte imprezy obejmujące  sporty motorowe, motorowodne, lotnicze.

Zamawiający dokonuje zmiany treści SIWZ w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej dotyczącej szkód powstałych podczas organizacji imprez poprzez wprowadzenie zapisu „ … z włączeniem szkód powstałych podczas pokazów sztucznych ogni, pod warunkiem, że  pokaz jest organizowany przez firmę profesjonalnie zajmującą się organizowaniem takich pokazów.”

  1.  

4.            Odnośnie „szkód wyrządzonych z tytułu organizacji, współorganizacji i przeprowadzania imprez” prosimy o potwierdzenie, że ochroną nie będą objęte imprezy obejmujące sporty ekstremalne rozumiane jako sporty wysokiego ryzyka uprawiane w celu osiągnięcia maksymalnych wrażeń, związane z aktywnością fizyczną zagrażającą zdrowiu i życiu, do których zalicza się takie  dyscypliny jak np. żeglowanie ze spadochronem, jazda na nartach i snowboardzie poza wyznaczonymi trasami, nurkowanie z akwalungiem, wspinaczka wysokogórska i skalna, speleologia, skoki bungee, sporty uprawiane na rzekach górskich (rafting, canyoning, hydrospeed, kajakarstwo górskie), le parkur, kitesurfing.

Zamawiający potwierdza, że z zakresu ubezpieczenia odpowiedzialności dot. szkód z tytułu organizacji imprez masowych wyłączone są imprezy obejmujące sporty ekstremalne rozumiane jako sporty wysokiego ryzyka uprawiane w celu osiągnięcia maksymalnych wrażeń, związane z aktywnością fizyczną zagrażającą zdrowiu i życiu, do których zalicza się takie  dyscypliny jak np. żeglowanie ze spadochronem, jazda na nartach i snowboardzie poza wyznaczonymi trasami, nurkowanie z akwalungiem, wspinaczka wysokogórska i skalna, speleologia, skoki bungee, sporty uprawiane na rzekach górskich (rafting, canyoning, hydrospeed, kajakarstwo górskie), le parkur, kitesurfing.

  1.  

Odnośnie podanej szkodowości proszę o informację jakie franszyzy i udziały własne ona uwzględnia. Jakie franszyzy i udziały własne miały zastosowanie w dotychczasowych umowach.

Zamawiający informuje, że obowiązywała jedynie udział własny w ubezpieczeniu sprzętu elektronicznego w wartości 5% szkody.

  1.  

W celu oceny dotychczasowego przebiegu ubezpieczeń prosimy o odpowiedź – czy Zamawiający  w  okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony w zakresie określonym w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresach poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie.

Zamawiający informuje, że dotychczas Gmina Tyszowce wraz jednostkami była ubezpieczony w zakresie ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, minia od kradzieży z włamaniem i rabunku i ubezpieczenia przedmiotów szklanych od stłuczenia. W aktualnym programie ubezpieczenia wyżej wymienione zakresy zostały zastąpione przez ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk. W odniesieniu do pozostałych ryzyk obowiązywał zbliżony program do opisanego w SIWZ.

  1.  

Odnośnie rozszerzenia o szkody wyrządzone w związku z zarzadzaniem drogami…  prosimy o informację – jaki jest stan techniczny zgłoszonych do ubezpieczenia odcinków? Ile wynosił fundusz remontowy w roku ubiegłym i jaki jest zaplanowany na lata kolejne?

Zamawiający informuję, że stan dróg zarządzanych przez Gminę jest dobry naprawy są dokonywane w miarę potrzeb i możliwości finansowych Gminy. Wysokość funduszu remontowego w roku 2017 wynosił 350 000 zł natomiast w roku 2018 zaplanowana wartość funduszu remontowego wynosi 685 000 zł.

  1.  

W odniesieniu do OC za produkt Prosimy o wyłączenie z zakresu szkody w związku z przeniesieniem choroby Creutzfeldta-Jacoba i innych encefalopatii gąbczastych.

Zamawiający informuję, że wyłącza z zakresu ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej szkód powstałych w wyniku przeniesienia choroby Creutzfeldta-Jacoba i innych encefalopatii gąbczastych

  1.  

Prosimy o potwierdzenie, że w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej zakres ubezpieczenia w żadnym aspekcie nie wykracza poza zakres ustawowej odpowiedzialności ubezpieczonego.

Zamawiający potwierdza, że w zakresie ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej zakres ubezpieczenia w żadnym aspekcie nie wykracza poza zakres ustawowej odpowiedzialności ubezpieczonego.

  1.  

Prosimy o wykreślenie z katalogu klauzul obligatoryjnych w zakresie ubezpieczenia OC klauzuli wynagrodzenia rzeczoznawców i ekspertów.

Zamawiający nie dokonuje żadnych zmian w zapytywanym zakresie.

  1.  

Prosimy o wykreślenie z zakresu ubezpieczenia klauzuli Automatycznego pokrycia OC

Zamawiający nie dokonuje żadnych zmian w zapytywanym zakresie.

  1.  

Prosimy o potwierdzenie, że zapis „Wypłaty odszkodowań z ubezpieczeń majątkowych będą dokonywane przez Wykonawcę na rachunek bankowy Zamawiającego bądź poszkodowanego, jeżeli Zamawiający udzieli mu stosownych uprawnień” nie ma zastosowania do ub. OC.

Zamawiający potwierdza, że zapis „Wypłaty odszkodowań z ubezpieczeń majątkowych będą dokonywane przez Wykonawcę na rachunek bankowy Zamawiającego bądź poszkodowanego, jeżeli Zamawiający udzieli mu stosownych uprawnień” nie ma zastosowania w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej.

  1.  

W odniesieniu do podanej szkodowości prosimy o podanie przyczyn szkód.

Zamawiający informuje, że przyczynami szkód powstałych w okresie ostatnich trzech lat były wybite szyby, uszkodzona tablica informacyjna, przepięcie, uszkodzony pojazd przez konar drzewa.

 

Informuję, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

W związku z niniejszymi wyjaśnieniami i zmianami do SIWZ nie przewiduje się przesunięcia terminu składania ofert.

 

 

                                                                                                               (-) Mariusz Zając

                                                                                                                    Burmistrz Tyszowiec

 

             

 

 

Tyszowce, dn. 25.01.2018 r.

  

Wykonawcy, biorący udział w postępowaniu

WYJAŚNIENIE I ZMIANA TREŚCI

SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (nr 4)

dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie konkursu ofert: „Ubezpieczenie majątku i innych interesów Gminy Tyszowce wraz z jednostkami organizacyjnymi”

ODPOWIEDZI 

Na pytania dotyczące wyjaśnień treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w prowadzonym postępowaniu.

 

L.p.

Pytanie

Odpowiedź

Dotyczy: część I zamówienia

  1.  

Prosimy  o wykreślenie pkt 17 postanowień obligatoryjnych (str. 16):

 

" Jeżeli ogólne lub szczególne warunki ubezpieczenia przewidują wyłączenie odpowiedzialności za szkody spowodowane pod wpływem alkoholu, narkotyków, innych środków odurzających lub podobnie działających leków, to postanowienia takie nie mają zastosowania, jednakże wyłącznie w stosunku do osób nie będących reprezentantami zamawiającego. W zakresie obligatoryjnym postanowienie niniejsze nie dotyczy także ubezpieczeń komunikacyjnych. "

Zamawiający dokonuje zmiany SIWZ polegających na wykreślaniu pkt. 17 z postanowień obligatoryjnych.

 

Informuję, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

W związku z niniejszymi wyjaśnieniami i zmianami do SIWZ nie przewiduje się przesunięcia terminu składania ofert.

                                                                                                                      (-) Mariusz Zając

                                                                                                                           Burmistrz Tyszowiec

Tyszowce, dnia 26.01.2018 r.

 

Wykonawcy (wszyscy)

Zmiana treści SIWZ

dotyczy:  postępowania w sprawie udzielenia zamówienia publicznego w trybie konkursu ofert na ubezpieczenie majątku i innych interesów Gminy Tyszowce.

Numer sprawy: D.2711.2.2018

                Prowadząc postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia publicznego w trybie konkursu ofert  na ubezpieczenie majątku i interesów Gminy Tyszowce, na podstawie Zarządzenia Nr 42 /2016 Burmistrza Tyszowiec z dnia  25 maja 2016 r.  w sprawie wprowadzenia Regulaminu   udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej kwoty wskazanej w art. 4 pkt 8 ustawy – Prawo zamówień publicznych informujemy o zmianie treści SIWZ polegającej na zmianie terminu składania i otwarcia ofert. Rozdział 7 SIWZ - Opis sposobu przygotowania ofert, ppkt. 7.16 oraz Rozdziale 8. SIWZ - Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert, ppkt. 8.1. oraz 8.4..:

Opis sposobu przygotowania ofert, ppkt 7.16

treść przed zmianą:

(…)

7.16. Opakowanie oferty należy oznakować następująco:

„Postępowanie na ubezpieczenie majątku i innych interesów Gminy Tyszowce – nie otwierać przed dniem 30.01.2018 r., do godz.10:15

(…)

treść po zmianie:

(…)

7.16. Opakowanie oferty należy oznakować następująco:

„Postępowanie na ubezpieczenie majątku i innych interesów Gminy Tyszowce – nie otwierać przed dniem 02.02.2018 r., do godz.10:15

(…)

Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert, ppkt. 8.1. oraz 8.4.

treść przed zmianą:

(…)

8.1. Termin wpływu ofert do siedziby pełnomocnika zamawiającego upływa 30.01.2018 r., o godz. 10:00

(…)

8.4.    Otwarcie ofert nastąpi w dniu 30.01.2018 r., o godz. 10:15, w siedzibie zamawiającego,

 

(…)

treść po zmianie:

(…)

8.1. Termin wpływu ofert do siedziby Zamawiającego upływa 02.02.2018 r., o godz. 10:00

(…)

8.5.    Otwarcie ofert nastąpi w dniu 02.02.2018 r., o godz. 10:15, w siedzibie Zamawiającego,

(…)

Zamawiającego informuje, że pozostałe treści SIWZ pozostają bez zmian.

                                                                                                                          (-) Mariusz Zajac

                                                                                                                                Burmistrz Tyszowiec

 

 

            

 Tyszowce, dn. 22.01.2018 r. 

Wykonawcy, biorący udział w postępowaniu

WYJAŚNIENIE I ZMIANA TREŚCI

SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (nr 2)

dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie konkursu ofert: „Ubezpieczenie majątku i innych interesów Gminy Tyszowce wraz z jednostkami organizacyjnymi”

ODPOWIEDZI 

Na pytania dotyczące wyjaśnień treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w prowadzonym postępowaniu.

 

L.p.

Pytanie

Odpowiedź

Dotyczy: część I zamówienia

  1.  

Prosimy o udzielenie informacji o różnicach w zakresie ubezpieczenia Zamawiającego z ostatnich 3 lat w porównaniu do wnioskowanego (franszyz udziałów własnych, limitów odpowiedzialności, przedmiotu, zakresu ubezpieczenia).

Zamawiający informuje, że dotychczas Gmina Tyszowce wraz jednostkami był ubezpieczony w zakresie ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, minia od kradzieży z włamaniem i rabunku i ubezpieczenia przedmiotów szklanych od stłuczenia. W aktualnym programie ubezpieczenia wyżej wymienione zakresy zostały zastąpione przez ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk. W odniesieniu do pozostałych ryzyk obowiązywał zbliżony program do opisanego w SIWZ.

  1.  

Wnioskujemy o wprowadzenie do umowy „Klauzuli Wypowiedzenia Umowy z Ważnych Powodów” o treści cyt.:

Klauzula Wypowiedzenia Umowy z Ważnych Powodów

Każda ze stron może wypowiedzieć umowę ubezpieczenia z zachowaniem 1 miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec każdego okresu polisowania, z zastrzeżeniem, że Ubezpieczyciel może tego dokonać wyłącznie z ważnych powodów.

Do ważnych powodów należą:

1.         utrata licencji, zezwolenia, koncesji na prowadzenie działalności;

2.         niewyrażenie przez Ubezpieczonego zgody na dokonanie lustracji ryzyka lub utrudnianie jej przeprowadzenia;

3.         wyłudzenie lub próba wyłudzenia przez Ubezpieczonego odszkodowania lub świadczenia z zawartej z Ubezpieczycielem umowy ubezpieczenia;

4.         wypłata odszkodowania przekraczająca wysokość zainkasowanej składki w danym okresie rozliczeniowym, z zastrzeżeniem że szkodowość będzie liczona w dziesięciomiesięcznym okresie ubezpieczenia;

5.         istotna potwierdzona stosowną informacją zmiana warunków reasekuracyjnych.

Zamawiający nie dokonuje zmian w zapytywanym zakresie.

  1.  

Prosimy o informację w klauzulach obligatoryjnych jaki jest limit odpowiedzialności w klauzuli katastrofy budowlanej

Zamawiający informuje, że poprawna wartość limitu w klauzuli obligatoryjnej katastrofy budowlanej wynosi 3 000 000,00 zł

 

Informuję, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

 

W związku z niniejszymi wyjaśnieniami i zmianami do SIWZ nie przewiduje się przesunięcia terminu składania ofert.

                                                                                                                    (-) Mariusz Zając

                                                                                                                         Burmistrz Tyszowiec

  

             Tyszowce, dn. 19.01.2018 r. 

Wykonawcy, biorący udział w postępowaniu

WYJAŚNIENIE I ZMIANA TREŚCI

SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (nr 1)

dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie konkursu ofert: „Ubezpieczenie majątku i innych interesów Gminy Tyszowce wraz z jednostkami organizacyjnymi”

ODPOWIEDZI 

Na pytania dotyczące wyjaśnień treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w prowadzonym postępowaniu.

L.p.

Pytanie

Odpowiedź

Dotyczy: część I zamówienia

  1.  

Wartość  zgłoszonych roszczeń, wypłat i rezerw w 3 ostatnich latach dotyczy OC zarządcy drogi:

- liczba zgłoszonych roszczeń, wypłat i rezerw w poszczególnych latach,

- w jakiej ilości i wielkości odnotowane szkody związane były ze złą jakością dróg,

- liczba zgłoszonych roszczeń, wypłat i rezerw w poszczególnych latach.

Zamawiający informuje, że w okresie ubezpieczenia została wypłacona jedna szkoda z polisy odpowiedzialności cywilnej dotycząca uszkodzenia pojazdu przez upadek konaru. Wartość wypłaty 2 500,00 zł

  1.  

Czy zaproponowany w SIWZ program ubezpieczenia obowiązywał w latach ubiegłych, jeżeli nie to co i kiedy się zmieniło?

Zamawiający informuje, że dotychczas Gmina Tyszowce wraz jednostkami był ubezpieczony w zakresie ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, minia od kradzieży z włamaniem i rabunku i ubezpieczenia przedmiotów szklanych od stłuczenia. W aktualnym programie ubezpieczenia wyżej wymienione zakresy zostały zastąpione przez ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk. W odniesieniu do pozostałych ryzyk obowiązywał zbliżony program do opisanego w SIWZ.

  1.  

 Czy jest możliwe wprowadzenie udziału własnego w szkodach z tytułu zarządcy drogi?

- Czy jest możliwe wprowadzenie limitu odpowiedzialności za szkody z dróg?

- Czy jest możliwe wprowadzenie klauzuli wyłączającej odpowiedzialność ubezpieczyciela w przypadku stwierdzenia braku reakcji zarządcy po trzech dniach od zgłoszenia zagrożenia?

W warunkach obligatoryjnych rozszerzenia ubezpieczenia OC o szkody wyrządzone w związku z zarządzaniem drogami publicznymi obowiązuje franszyza integralna w szkodach rzeczowych w wysokości 200,- zł. Zamawiający nie dokonuje żadnych zmian w tym zakresie. W rozszerzeniu ubezpieczenia OC o szkody wyrządzone w związku z zarządzaniem drogami publicznymi Zamawiający w treści SIWZ przewidział odpowiedzialność do wysokości sumy gwarancyjnej i w tym zakresie Zamawiający nie dokonuje żadnych zmian. Obligatoryjna klauzula „72 godzin” uwalnia od odpowiedzialności Ubezpieczyciela, jeżeli do kolejnego wypadku ubezpieczeniowego w tym samym miejscu i z tej samej przyczyny dojdzie po upływie 72 godzin (3 dni) od zgłoszenia pierwszej szkody.

  1.  

Zgodnie z wewnętrznymi przepisami

- jak często dokonywane są objazdy kontrolujące stan nawierzchni i innych elementów wpływających na bezpieczeństwo użytkowników dróg

- maksymalnego czasu reakcji na zgłaszanie zagrożenia (między innymi chodzi o zabezpieczenie dziur i stawiania znaków).

- sposobu reakcji na zgłaszane zagrożenia (miedzy innymi chodzi o zabezpieczenie dziur i stawienia znaków).

Zamawiający informuje, że objazdy dróg odbywają się dwa razy w roku dodatkowo stan dróg jest kontrolowany doraźnie przy wypełniona innych obowiązków służbowych. Maksymalny czas reakcji to 72 godziny. Po otrzymaniu informacji o zagrożeniu na drodze  zostają ustawione znaki ostrzegawcze i zawiadomione zostają odpowiednie służby.

  1.  

W przypadku, gdy bieżące usuwanie zagrożeń na zarządzanych drogach jest zalecane podmiotom zewnętrznym, jakie są to podmioty, gdzie posiadają zawarte umowy OC zarządcy drogi.

Zamawiający informuje, że usuwanie zakorzeń na drogach wykonywane jest własnymi siłami przez Gminę.

  1.  

Proszę podać wysokość roszczeń w przypadku szkód odmówionych za ostatnie 3 lata?

Zamawiający informuje, że nie ma informacji o wysokości odmówionych roszczeń

  1.  

Czy w okresie ostatnich 6 miesięcy była przeprowadzona lustracja dróg w gminie i czy zostały sporządzone protokoły wskazujące miejsca wymagające czynności naprawczych

W każdym roku przeprowadzane są dwukrotnie objazdy dróg gminnych, z których sporządzane są protokoły zawierające opis stanu drogi jak też zalecenia wykonania koniecznych robót. Ponadto przeprowadzane są szczegółowe przeglądy pięcioletnie (co 5 lat) zawierające konkretne zapisy potrzeby wykonania koniecznych robót dla zachowania bezpieczeństwa ruchu drogowego.

7A.

Prosimy o podanie informacji z jakimi zarządcami dróg Zamawiający ma podpisane umowy na zimowe i letnie utrzymanie dróg. Prosimy o wymienienie konkretnych podmiotów.

Zamawiający informuje, że Gmina Tyszowce sama utrzymuje drogi gminne tj. odśnieża własnym sprzętem  oraz letnie prace wykonuje we własnym zakresie.

  1.  

Które drogi powiatowe i na jakich odcinkach były lub są remontowane w roku 2015 i 2016r?

Zamawiający informuje, że nie posiada dróg powiatowych w swoim zarządzie ani tez nie prowadzi na podstawie umów zimowego i letniego utrzymania.

 

  1.  

Jaki majątek i o jakiej wartości jest narażony na szkody powodziowe?

Zamawiający informuje, że w przeszłości nie były wypłacane odszkodowania spowodowane ryzykiem powodzi.

  1.  

Czy znajdują się budynki pod nadzorem konserwatora zabytków, jeśli tak to wnioskujemy o wprowadzenie limitów?

Zamawiający informuje, że nie posiada budynków pod nadzorem konserwatora zabytków.

 

  1.  

Wnioskujemy o wprowadzenie franszyzy redukcyjnej w kradzieży zwykłej w wysokości 500zł

Zamawiający informuje, że w warunkach obligatoryjnych wprowadził franszyzę redukcyjną w wysokości 300 zł dla ryzyka kradzieży zwykłej i w tym zakresie nie Zamawiający nie dokonuje zmian treści SIWZ

  1.  

Prosimy o podanie informacji o istniejących , bądź planowanych remontach, inwestycjach i przebudowach?

Zamawiający informuje, że remonty są dokonywane w miarę potrzeb oraz możliwości finansowych gminy.

  1.  

Czy dla wszystkich ubezpieczeń w sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie owu danego Ubezpieczyciela

Zamawiający potwierdza, że w sprawach nieuregulowanych w SIWZ umowie i ofercie Wykonawcy zastosowanie mają odpowiednie postanowienia OWU Wykonawcy

  1.  

W mieniu od wszystkich ryzyk wnioskujemy o wprowadzenie wyłączenia szkód polegających na zapadaniu i usuwaniu się ziemi w wyniku szkód górniczych w rozumieniu ustawy prawo geologiczne i górnicze oraz na wyłączeniu szkód polegających się na zapadaniu się i usuwaniu się ziemi w wyniku działalności człowieka

Zamawiający informuje, że z zakresu ubezpieczenia mienia od wszystkich ryzyk wyłączone są szkody geologiczne i górnicze, w rozumieniu prawa geologicznego i górniczego oraz szkody powstałe wskutek zapadania lub osuwania się ziemi, gdy są to szkody powstałe w związku z działalnością ludzką, nie dotyczy zapadania lub osuwania się ziemi na skutek szkód wodociągowych.

  1.  

Dla mienia wyłączonego z eksploatacji  wnioskujemy o wyłączenie z ochrony ryzyka dewastacji

O jakiej wartości zostaje zgłoszone mienie wyłączone z eksploatacji. Jaki jest stan techniczny i zabezpieczenia mienia wyłączonego z eksploatacji. Dla mienia wyłączonego z eksploatacji wnioskujemy o wprowadzenie zabezpieczeń dodatkowych tj

-teren, na którym znajdują się budynki i budowle jest ogrodzony, oświetlony w porze nocnej oraz całodobowo dozorowany

-wszystkie maszyny i urządzenia są oczyszczone i zakonserwowane , odłączone od źródeł zasilania oraz regularnie kontrolowane

-gaśnice oraz inne zabezpieczenia przeciwpożarowe są sprawne i utrzymane w gotowości do użycia

Jeśli są budynki wyłączone z eksploatacji wnioskujemy o wprowadzenie obowiązku zamknięcia głównego zaworu doprowadzającego wodę.

Zamawiający na chwile obecna nie posiada nie paluje posiadać mienia wyłączonego z eksplantacji, jednocześnie nie dokonuje zmian treści SIWZ w zapytywanym zakresie.

  1.  

W mieniu od wszystkich ryzyk prosimy o wprowadzenie limitu dla ryzyka działanie człowieka tj. niewłaściwe użytkowanie, nieostrożność, zaniedbanie, błędną obsługę               

Zamawiający informuje, że w warunkach obligatoryjnych w treści Klauzuli szkód mechanicznych wprowadził limit 50 000 zł i w tym zakresie nie dokonuje zmian w treści SIWZ.

  1.  

Prosimy o informację czy zabezpieczenia przeciwpożarowe i przeciwkradzieżowe są zgodne z wymogami prawa? Prosimy o informacje jakie zabezpieczenia przeciwpożarowe są zastosowane w mieniu Zamawiającego oraz podległych jednostkach.

Zamawiający informuje, że w SIWZ podał wykaz znanych sobie zabezpieczeń ppoż oraz przeciw kradzieżowych w załączniku nr 1d do SIWZ zakładka zabezpieczenia. Zamawiający nie wprowadza zmian w treści SIWZ.

  1.  

Czy wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadają zabezpieczenia przeciw przepięciowe, instalację odgromową? Jeżeli niektóre nie posiadają?

Zamawiający informuje, że nie ma pełnej wiedzy na temat zabezpieczeń przeciwprzepięciowych i na temat instalacji odgromowych

  1.  

Czy do ubezpieczenia są zgłoszone instalacje solarne ? Jeśli tak prosimy o podanie wartości instalacji solarnych. Jeśli nie ma instalacji solarnych zgłaszanych do ubezpieczenia w przyszłości takie instalacje solarne będą mogły zostać objęte ochroną na zasadzie owu i warunków indywidualnych jeśli chodzi o zakres i cenę

Zamawiający informuje, że nie wykazał instalacji solarnych w ubezpieczeniu miena.

  1.  

Czy w mieniu od wszystkich ryzyk zostały zgłoszone do ubezpieczenia pustostany. Prosimy o podanie wykazu budynków/budowli przeznaczonych do rozbiórki i/lub pustostanów z podaniem ich lokalizacji i jednostkowych sum ubezpieczenia. Prosimy o opis techniczny tego typu budynków

Zamawiający informuje, że w ubezpieczeniu mienia od wszystkich ryzyk nie zgłasza pustostanów, budynków przeznaczonych do rozbiórki, wyburzenia, budynków w złym lub awaryjnym stanie technicznym. Zamawiający nie dokonuje zmian treści SIWZ w zapytywanym zakresie.

  1.  

W mieniu od wszystkich ryzyk czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone pustostany, budynki przeznaczone do rozbiórki , wyburzenia, budynki w złym lub awaryjnym stanie technicznym . Prosimy o podanie ich lokalizacji i wartości jednostkowych. Czy istnieje możliwość wyłączenia z ubezpieczenia budynków/budowli przeznaczonych do rozbiórki ,wyburzenia, pustostanów, budynków w złym lub awaryjnym stanie technicznym. Jeśli nie ma możliwości wyłączenia  z ubezpieczenia budynków i budowli przeznaczonych do rozbiórki, wyburzenia, i/lub pustostanów, budynków w złym lub awaryjnym stanie technicznym wnioskujemy o objęcie tych budynków w zakresie podstawowym ( flexa)

  1.  

W odniesieniu do imprez niepodlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu OC czy Zamawiający potwierdza że zakres ochrony nie będzie obejmował imprez motorowych, wodnych, rowerowych, samochodowych, lotniczych, motorowodnych, ekstremalnych. Jeżeli tego typu imprezy mają być objęte ochrona prosimy podać ich wykaz

Zamawiający potwierdza, że zakres ochrony imprez niepodlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu OC nie będzie obejmował imprez motorowych, wodnych, rowerowych, samochodowych, lotniczych, motorowodnych, ekstremalnych

  1.  

W mieniu od wszystkich ryzyk prosimy o informację czy wśród budynków i budowli zgłoszonych do ubezpieczenia znajdują się budynki z palnym pokryciem dachowym takim jak strzecha, słoma, trzcina, gont drewniany, wióry, łupki, deszczułki. Prosimy o wykaz takich budynków ze wskazaniem wartości jednostkowych poszczególnych budynków

Zamawiający informuje, że wykazał znaną sobie konstrukcję dachów zgłoszonych do ubezpieczenia budynków w Załączniku nr 1d do SIWZ zakładka budynki.

  1.  

Prosimy o informację iż ubezpieczeniem nie będzie objęte ryzyko związane z posiadaniem, zarządzaniem lub administrowaniem wysypiskiem śmieci, sortownia, spalarnią odpadów lub zakładem recyklingu

Zamawiający potwierdza, że w ubezpieczeniu OC ochroną ubezpieczeniową nie będą objęte szkody związane z posiadaniem, zarządzaniem lub administrowaniem wysypiskiem śmieci, sortownia, spalarnią odpadów lub zakładem recyklingu

  1.  

W mieniu od wszystkich ryzyk prosimy o informację czy wszystkie budynki i budowle zgłoszone do ubezpieczenia posiadają roczne i pięcioletnie przeglądy budowlane potwierdzające właściwy stan techniczny- nie są zagrożone katastrofą budowlaną i nie znajdują się w stanie przedawaryjnym. Jeśli tak prosimy o informację które to budynki/budowle i jaka jest ich wartość

Zamawiający informuje, że wszystkie użytkowane budynki przechodzą okresowe przeglądy stanu technicznego zgodnie z przepisami prawa

  1.  

W mieniu od wszystkich ryzyk prosimy o informację czy w obiektach budowalnych zgłoszonych do ubezpieczenia są przechowywane materiały niebezpieczne pożarowo a jeżeli tak czy są przechowywane w miejscach wydzielonych i przystosowanych do tego celu

Zamawiający informuje, że jedyne materiały łatwopalne jakie są przechowywane to materiały opałowe wykorzystywane do ogrzania budynku

  1.  

W odniesieniu do ryzyka katastrofy budowlanej z odpowiedzialności ubezpieczyciela prosimy o wyłączenie szkód

-wynikłych ze zdarzeń powstałych w budynkach będących w trakcie przebudowy lub remontu wymagającego uzyskanie pozwolenia na budowę

- powstałych w przypadku braku zamocowania elementów nośnych w ich podporach

-w budynkach przeznaczonych do rozbiórki

Zamawiający informuje, że w ramach klauzuli katastrofy budowlanej nie będzie wymagał ochrony dla szkód:

-wynikłych ze zdarzeń powstałych w budynkach będących w trakcie przebudowy lub remontu wymagającego uzyskanie pozwolenia na budowę

- powstałych w przypadku braku zamocowania elementów nośnych w ich podporach

-w budynkach przeznaczonych do rozbiórki

  1.  

W mieniu od wszystkich ryzyk prosimy o potwierdzenie że w ramach sumy ubezpieczenia budowli nie zostały zgłoszone do ubezpieczenia drogi, mosty, wiadukty, tory , kable lub linie przesyłowe

Zamawiający informuje, że wykazała cały majątek do ubezpieczenia na sumy stałe w Załączniku nr 1d do SIWZ zakładka budynki

  1.  

Wnioskujemy o wprowadzenie franszyz redukcyjnych dla:

-dla ryzyka deszczy nawalnego, zalania, powodzi-5% wartości szkody minimum 2000zł

-dla budynków i budowli o konstrukcji drewnianej -5% wartości szkody minimum 5000zł

Zamawiający nie dokonuje zmiany treści SIWZ w zapytywanym zakresie.

  1.  

W odniesieniu do klauzuli zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych wnioskujemy o wprowadzenie zapisu: Zabezpieczenia uznaje się za wystarczające o ile w momencie szkody były sprawne , konserwowane zgodnie z zaleceniami producenta i przepisami prawa

Zamawiający nie dokonuje zmian w zapytywanym zakresie.

  1.  

W ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej wnioskuje o potwierdzenie iż ochroną ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej za szkody z tytułu prowadzenia działalności sportowej i rekreacyjnej w tym poza miejscem ubezpieczenia ( zawody, wycieczki, obozy itp.) nie dotyczy sportów ekstremalnych, motorowych, lotniczych

Zamawiający potwierdza, że ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej za szkody z tytułu prowadzenia działalności sportowej i rekreacyjnej w tym poza miejscem ubezpieczenia ( zawody, wycieczki, obozy itp.) nie dotyczy sportów ekstremalnych, motorowych, lotniczych

  1.  

Jeśli ochroną maja zostać objęte budynki nieużytkowane prosimy o podanie wartości tych budynków, przeznaczenia, konstrukcji, stanu technicznego? Czy budynki są ogrodzone, dozorowane? Jeśli tak w jaki sposób? Jaka jest odległość budynków od OSP lub PSP? Czy instalacje w budynkach nieużytkowanych są na bieżąco konserwowane? Od kiedy klient jest w posiadaniu budynków nieużytkowanych? Od kiedy budynki są nieużytkowane? Jakie jest otoczenie budynków nieużytkowanych?

Zamawiający informuje, że w ubezpieczeniu mienia od wszystkich ryzyk nie zgłasza budynków nieużytkowanych.

Zamawiający nie dokonuje zmian treści SIWZ w zapytywanym zakresie.

  1.  

Czy w okresie ubezpieczenia jest planowane wyłączenie z eksploatacji budynków? Jeśli tak które to budynki i jaka jest ich wartość?

Zamawiający informuje, że nie planuje na chwile obecną wyłączać budynki zgłoszone do ubezpieczenia z eksploatacji.

  1.  

Czy wszystkie budynki zgłoszone do ubezpieczenia posiadają pozwolenie na użytkowanie stosowanie do aktualnego przeznaczenia. Jeśli nie należy wskazać budynki nie spełniające takiego pozwolenia wraz z określeniem przyczyn.

Zamawiający potwierdza, że wszystkie użytkowane budynki są użytkowane zgodnie z przeznaczeniem.

  1.  

Czy były szkody w budynkach nieużytkowanych jeśli tak jakie to były szkody w budynkach nieużytkowanych.

Zamawiający informuje, że nie zostały odnotwane szkody w budynkach nieużytkowanych.

  1.  

Jeśli zostają zgłoszone budynki nieużytkowane, wnioskujemy o wprowadzenie limitu odszkodowawczego, wnioskujemy o wprowadzenie dla takich budynków franszyzy redukcyjnej, wnioskujemy o ubezpieczenie tego rodzaju budynków w zakresie flexa.

Zamawiający informuje, że w ubezpieczeniu mienia od wszystkich ryzyk nie zgłasza budynków nieużytkowanych.

Zamawiający nie dokonuje zmian treści SIWZ w zapytywanym zakresie.

  1.  

Proszę o potwierdzenie, że jeżeli OWU wykonawcy wskazują przesłanki wyłączające bądź ograniczające odpowiedzialność ubezpieczyciela to mają one zastosowanie, chyba, że Zamawiający wprost włączył je do zakresu ubezpieczenia w SIWZ.

Zamawiający informuje, że w sprawach nieuregulowanych w SIWZ umowie i ofercie Wykonawcy zastosowanie mają odpowiednie postanowienia OWU Wykonawcy

  1.  

W nawiązaniu do treści klauzuli zabezpieczeń przeciwpożarowych  proszę o informację na temat rodzaju zabezpieczeń przeciwpożarowych stosowanych w mieniu Ubezpieczającego oraz w podległych jednostkach.

Zamawiający informuje, że wykaz zabezpieczeń w poszczególnych budynkach znajduje się w załączniku nr 1d do SIWZ zakładka zabezpieczeni.

  1.  

Proszę o informację na temat zabezpieczeń przeciw kradzieżowych zastosowanych w mieniu Ubezpieczającego i jednostkach podległych. W przypadku braku takiej informacji proszę o potwierdzenie, że będą miały zastosowanie zapisy OWU dotyczące tych wymaganych zabezpieczeń.

Zamawiający informuje, że wykaz zabezpieczeń w poszczególnych budynkach znajduje się w załączniku nr 1d do SIWZ zakładka zabezpieczeni. Zamawiający nie wyraża zgody na zmiany treści klauzuli uznania stanu zabezpieczeń.

  1.  

Proszę o uzupełnienie informacji nt. każdego z budynków i budowli zgłoszonych do ubezpieczenia  mienia dla których informacja ta nie została wskazana o następujące dane :
- rok budowy
- rodzaj konstrukcji i wypełnienia ścian
- rodzaj pokrycia dachu

- określenie stanu technicznego poszczególnych budynków wg gradacji: dobry, dostateczny, zły, awaryjny

- informacji o zabezpieczeniach ppoż. i przeciwkradzieżowych

Zmawiający informuje, że wszystkie znane sobie informacje dotyczące zapytywanego zakresu zostały umieszczone w załączniku nr 1d do SIWZ

  1.  

Czy Zamawiający dopuszcza ubezpieczenie budynków starszych niż 50 lat do wartości rzeczywistej tj. wartości odtworzeniowa mienia pomniejszona o zużycie techniczne

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści SIWZ w zapytywanym zakresie. 

  1.  

Proszę  o wykaz  przeprowadzonych remontów dla budynków starszych niż 50 lat, ze wskazaniem, w których budynkach był przeprowadzony remont oraz zakresem przeprowadzonych prac (np. instalacja elektryczne, sieć wodno-kanalizacyjna, instalacja centralnego-ogrzewania, stolarka okienna i drzwiowa, instalacja gazowa, instalacja wentylacyjna i kominowa, konstrukcja dachu, pokrycie dachu)

Zamawiający informuje, że remonty są przeprowadzone w miarę potrzeb i możliwości finansowych Gminy. W chwili obecnej nie dysponuje wykazem remontów.

 

  1.  

Proszę o wykaz planowanych remontów w  okresie najbliższych 2 lat, w jakim zakresie będą przeprowadzane prace oraz ich wartość.

Zamawiający informuje, że remonty są dokonywane w miarę potrzeb oraz możliwości finansowych Gminy.

  1.  

Czy w zbiorach bibliotecznych znajdują się starodruki lub inkunabuły?

Zamawiający informuje, że w zbiorach bibliotecznych nie znajdują się starodruki lub inkunabuły

  1.  

W przypadku odpowiedzi twierdzącej na powyższe pytanie prosimy o uzupełnienie następujących informacji:
a/   łączna ilość starodruków i inkunabułów
b/   wartość najdroższego starodruku lub inkunabułu
c/   prosimy o wskazanie lokalizacji, w których znajdują się starodruki i/lub inkunabuły
d/   prosimy o dokładny opis zabezpieczeń przeciwpożarowych i przeciwkradzieżowych w ww. miejscach ubezpieczenia

  1.  

Prosimy o podanie największej łącznej sumy ubezpieczenia środków trwałych w jednej lokalizacji oraz wskazanie tej lokalizacji

Zamawiający informuje, że wartość największej łącznej sumy ubezpieczenia środków trwałych w jednej lokalizacji stanowi majątek Szkoły Podstawowej w Tyszowcach (lokalizacja byłego Gimnazjum) ul. Szkolna 2 w wartości 2 463 270,00 zł

  1.  

Czy Zamawiający  w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony w zakresie wszystkich ubezpieczeń określonych w SIWZ? Jeśli tak co zmieniło się w zapisach SIWZ w stosunku do poprzedniego SIWZ

Zamawiający informuje, że dotychczas Gminy Tyszowce wraz jednostkami był ubezpieczony w zakresie ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, minia od kradzieży z włamaniem i rabunku i ubezpieczenia przedmiotów szklanych od stłuczenia. W aktualnym programie ubezpieczenia wyżej wymienione zakresy zostały zastąpione przez ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk. W odniesieniu do pozostałych ryzyk obowiązywał zbliżony program do opisanego w SIWZ.

  1.  

Czy Zamawiający  w okresie ostatnich 3 lat był ubezpieczony w zakresie określonym w SIWZ? W przypadku istotnych różnic w zakresie poszczególnych ubezpieczeń – prosimy o ich wskazanie.

Zamawiający informuje, że dotychczas Gminy Tyszowce wraz jednostkami był ubezpieczony w zakresie ubezpieczenia mienia od ognia i innych zdarzeń losowych, minia od kradzieży z włamaniem i rabunku i ubezpieczenia przedmiotów szklanych od stłuczenia. W aktualnym programie ubezpieczenia wyżej wymienione zakresy zostały zastąpione przez ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk. W odniesieniu do pozostałych ryzyk obowiązywał zbliżony program do opisanego w SIWZ.

  1.  

Jakie franszyzy i udziały własne obowiązywały w  ubezpieczeniach w okresie ostatnich 3 lat?

Zamawiający informuje, że w ostatnich trzech latach obwiązywał jedynie udział własny w wysokości 5% w ubezpieczeniu sprzętu. 

  1.  

Czy Zamawiający  posiada/zarządza/administruje  wysypiskiem śmieci i/lub zakładem utylizacji odpadów? Jeżeli tak to proszę o podanie poniższych informacji:

  1. Gdzie się znajduję – adres
  2. Od kiedy funkcjonuje
  3. Na jak dużym obszarze
  4. Czy planowane jest jego zamknięcie, jeżeli tak to kiedy
  5. Co znajduje się w najbliższym sąsiedztwie wysypiska

Zamawiający informuje, że nie posiada/zarządza/administruje  wysypiskiem śmieci i/lub zakładem utylizacji odpadów.

  1.  

Odnośnie mienia znajdującego  się na terenach dotkniętych powodzią po 1996 roku proszę o  podanie wysokości  wypłaconych  odszkodowań lub wysokości poniesionych strat w przypadku braku ubezpieczenia

Zamawiający informuje, że majtek Gminy nie ucierpiał w wyniku ryzyka powodzi.

  1.  

Odnośnie mienia znajdującego  się na terenach dotkniętych podtopieniem proszę o  podanie wysokości  wypłaconych odszkodowań lub wysokości poniesionych strat w przypadku braku ubezpieczenia

Zamawiający informuje, że majtek Gminy nie ucierpiał w wyniku ryzyka podtopienia.

  1.  

Odnośnie mienia znajdującego  gdzie wystąpiło podniesienie się wód gruntowych proszę o  podanie wysokości  wypłaconych poszczególnych odszkodowań lub wysokości poniesionych strat w przypadku braku ubezpieczenia

Zamawiający informuje, że majtek Gminy nie ucierpiał w wyniku podniesienia się wód gruntowych.

  1.  

Proszę o wprowadzenie limitu w wysokości 200 000 PLN na podtopienia i zalania powstałe wskutek  podniesienia się poziomu wód gruntowych.

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści SIWZ w zapytywanym zakresie. 

  1.  

Proszę o wprowadzenie w ryzyku kradzieży zwykłej franszyzy redukcyjnej w wysokości 300 PLN

Zamawiający informuje, że w obecnych warunkach SIWZ zawarta została w ubezpieczeniu kradzieży zwykłej franszyza redukcyjna w wysokości 300,00 zł

  1.  

Proszę o wprowadzenie do klauzuli katastrofy budowlanej franszyzy redukcyjnej w wysokości 1000 PLN

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści SIWZ w zapytywanym zakresie. 

  1.  

Dla sprzętu elektronicznego powyżej 7 lat proszę o zmianę rodzaju wartości z odtworzeniowej na rzeczywistą lub księgową brutto.

Zamawiający nie wyraża zgody na zmianę treści SIWZ w zapytywanym zakresie. 

  1.  

Prosimy o szczegółowe podanie przyczyny  rezerwy szkodowej w ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej

Zamawiający informuje, że zgodnie z informacją przekazaną od ubezpieczyciela w okresie ostatnich trzech lat nie miały miejsce szkody, które zawierały rezerwy na wypłaty odszkodowań.

  1.  

Czy do ubezpieczenia zostały zgłoszone:

a) mienie wyłączone z eksploatacji

b) pustostany

c) budynki w złym lub awaryjnym stanie technicznym

Zamawiający udzielił odpowiedzi na zadane pytanie we wcześniejszych odpowiedziach.

  1.  

W przypadku odpowiedzi twierdzącej prosimy o wskazanie ich lokalizacji, jednostkowych sum ubezpieczenia

Zamawiający udzielił odpowiedzi na zadane pytanie we wcześniejszych odpowiedziach.

  1.  

W przypadku odpowiedzi pozytywnej na powyższe pytanie prosimy o włączenie w/w mienia z zakresu ubezpieczenia. W przypadku braku możliwości wyłączenia z zakresu przedmiotowego mienia prosimy o ograniczenie zakresu do flexy z limitem odpowiedzialności do 100.000zł na jedno i wszystkie zdarzenia. W przypadku braku akceptacji w/w limitu prosimy o określenie max limitu akceptowalnego przez Zamawiającego

Zamawiający udzielił odpowiedzi na zadane pytanie we wcześniejszych odpowiedziach.

 

Informuję, że pytania oraz odpowiedzi na nie stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert.

W związku z niniejszymi wyjaśnieniami i zmianami do SIWZ nie przewiduje się przesunięcia terminu składania ofert.

                                                                                                           (-) Mariusz Zając

                                                                                                            Burmistrz Tyszowiec

Znak sprawy: D.2711.2.2018

 

 

ZAMÓWIENIE PUBLICZNE W FORMIE KONKURSU OFERT

 

w postępowaniu prowadzonym dla zamówienia
o wartości poniżej 30 000 euro

 

 

 

Zamawiający – Gmina Tyszowce, zaprasza do złożenia oferty dla zamówienia publicznego o wartości mniejszej niż wyrażona w złotych równowartość kwoty 30 000 euro, zgodnie z art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2017 poz. 1579).

 

Postępowanie prowadzone jest na podstawie  Zarządzenia Nr 42 /2016 Burmistrza Tyszowiec z dnia  25 maja 2016 r.  w sprawie wprowadzenia Regulaminu   udzielania zamówień publicznych o wartości nieprzekraczającej kwoty wskazanej w art. 4 pkt 8 ustawy – Prawo zamówień publicznych

  

NAZWA ZADANIA:

„Ubezpieczenie majątku i innych interesów Gminy Tyszowce”

z podziałem na następujące części:

Część I: Ubezpieczenie majątku i odpowiedzialności cywilnej Gminy Tyszowce

Część II: Ubezpieczenie pojazdów mechanicznych Gminy Tyszowce

Część III: Ubezpieczenie następstw nieszczęśliwych wypadków członków Ochotniczych Straży Pożarnych Gminy Tyszowce

                                                                                          (-) Mariusz Zając

                                                                                                Burmistrz Tyszowiec

Załączniki
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Mirosław Podgórskidodano do BIP dnia 17-01-2018 14:33:56