Informacje o osobie
powrótSzczegółowe dane osoby
Imię i nazwisko
Jadwiga Kuźmińska
zakres czynności:
1. Przygotowywanie materiałów , wniosków i projektów uchwał pod obrady Rady Miejskiej.
2. Przygotowywanie projektów Zarządzeń Burmistrza w zakresie ustalonego stanowiska pracy.
3. Realizacja zadań gminy przewidzianych w ustawie z dnia 21 listopada 1967r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2015, poz. 827 z późn. zm.), w szczególności;
1) w zakresie spraw obronnych:
a) koordynowanie spraw obronnych w Urzędzie i w jednostkach organizacyjnych,
b) realizowanie zadań wynikających z wypełniania funkcji państwa gospodarza
(HNS) w ramach współdziałania struktur obronnych NATO,
c) współdziałanie w przygotowywaniu i funkcjonowaniu systemu kierowania
bezpieczeństwem narodowym na obszarze gminy,
d)realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska
kierowania burmistrza, zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych
stanach gotowości obronnej państwa,
e) realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem i funkcjonowaniem
zapasowego miejsca pracy burmistrza,
f) opracowanie i aktualizowanie dokumentów wspomagających kierowanie,
regulaminu organizacyjnego do funkcjonowania w warunkach zewnętrznego
zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny,
g) realizowanie zadań związanych z przygotowaniem obronnym państwa na
terenie gminy, w tym współudział w opracowaniu i aktualizacji planu
operacyjnego funkcjonowania gminy w warunkach zewnętrznego zagrożenia
bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz opracowanie kart realizacji
zadań operacyjnych, ich bieżąca aktualizacji i realizacja,
h) zapoznanie z kartami realizacji zadań operacyjnych osób, zespołów
(wykonawców) bezpośrednio realizujących zadania,
i) prowadzenie i aktualizacja dokumentacji Stałego Dyżuru,
j) opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć
przygotowawczych do prowadzenia Akcji Kurierskiej , w tym realizacja
realizacja zadań z zakresu doręczania kart powołania w trybie akcji kurierskiej
i rozplakatowanie obwieszczeń o stawieniu się osób do czynnej służby wojskowej,
k) opracowywanie planu świadczeń osobistych i świadczeń rzeczowych
przewidzianych do wykonania na rzecz organów wojskowych w przypadku
ogłoszenia powszechnej mobilizacji oraz w czasie wojny,
l) nakładanie świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obrony,
ł) przygotowanie decyzji w sprawie przeznaczenia do wykonania świadczeń
osobistych i rzeczowych na rzecz obrony oraz w sprawie ich uchylenia,
m) przygotowywanie rocznych i wieloletnich planów szkolenia,
n) organizowanie i realizowanie szkolenia obronnego,
o) opracowywanie zarządzeń/wytycznych/planów działania w sprawie
realizacji zadań obronnych,
p) sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań związanych z obronnością.
2) w zakresie obrony cywilnej:
a) opracowywanie i opiniowanie planów obrony cywilnej,
b) opracowywanie i uzgadnianie planów działania,
c) przygotowywanie i zapewnienie działania systemu wykrywania
i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
d) tworzenie i przygotowywanie do działań jednostek organizacyjnych obrony
cywilnej,
e) przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek
powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze,
f) planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych
oraz pomocy przedmedycznej, medycznej i społecznej dla ewakuowanej
ludności,
g) planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich
oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na
wypadek zagrożenia zniszczeniem,
h) planowanie i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego
mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
i) zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów
przemysłu spożywczego oraz wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji
skażeń i do celów przeciwpożarowych,
j) zaopatrywanie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki
techniczne, umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony
cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania,
konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu, środków
technicznych oraz umundurowania,
k) współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej,
l) przygotowywanie i zapewnienie niezbędnych sił do doraźnej pomocy w
grzebaniu zmarłych,
ł) kontrola przedsięwzięć obrony cywilnej w Gminie i przedstawienie
wniosków szefowi OC,
m) prowadzenie magazynu obrony cywilnej gminy,
n) organizowanie ochotniczych drużyn ratowniczych i zarządzanie ewakuacji ludności z obszarów zagrożonych powodzią,
o) prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania magazynu przeciwpowodziowego,
p) opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią i przygotowywanie materiałów niezbędnych do ogłoszenia i odwołania alarmu przeciwpowodziowego,
q) wyznaczanie zakładów opieki zdrowotnej zobowiązanych do udzielenia pomocy medycznej poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia i zdrowia ludności, w tym prowadzenie spraw z zakresu przygotowania i wykorzystania publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa oraz wykonywanie zadań w zakresie organizacji, rozwinięcia i działania Zastępczych Miejsc Szpitalnych na obszarze gminy.
4. Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem odroczeń zasadniczej służby wojskowej, w tym:
-przygotowywanie rejestru osób objętych rejestracją ,
-przygotowanie listy stawiennictwa osób do kwalifikacji wojskowej oraz udział w
pracach tej komisji,
- wzywanie osób podlegających obowiązkom wynikającym z ww. ustawy,
- prowadzenie dokumentacji określonej przepisami wykonawczymi do ww. ustawy.
5. Współpraca z Wojskową Komendą Uzupełnień w Zamościu w zakresie działań na rzecz powszechnego obowiązku obrony RP, w tym :
- sporządzanie sprawozdań.
- prowadzenie zmian związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku
pełnienie czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny.
6. Realizacja zadań gminy wynikających z ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o
zarządzaniu kryzysowym1) ( Dz. U. z 2013 r. , poz. 1166 z późn. zm. ) w tym :
1) opracowywanie planów zarządzania kryzysowego i innej dokumentacji w tym
zakresie,
2) obsługa Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
3) współpraca z Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego ,
4) monitorowanie, planowanie, reagowanie i usuwanie skutków zagrożeń na terenie
gminy,
5) współdziałanie z właściwymi służbami w ww. zakresie.
7. Realizacja zadań gminy wynikających z ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 191 ), w szczególności:
1) koordynowanie w imieniu Burmistrza funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo – gaśniczego na obszarze gminy przy pomocy komendanta gminnego ochrony przeciwpożarowej,
2) prowadzenie rejestru jednostek ochotniczej straży pożarnej na obszarze gminy, w tym współdziałanie w zakresie rejestracji i nadawania statutów ,
3) obsługa techniczna i organizacyjna jednostek OSP na terenie gminy, w tym prowadzenie i aktualizowanie wykazów strażaków w poszczególnych jednostkach,
4) obsługa techniczna i organizacyjna Zarządu Gminnego OSP i walnych zebrań sprawozdawczych OSP,
5) prowadzenie ewidencji zdarzeń , w których udział biorą członkowie OSP,
6) prowadzenie i naliczanie ekwiwalentów pieniężnych dla członków OSP,
7) prowadzenie i rozliczanie kart drogowych pojazdów strażackich,
8) prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem strażaków OSP, kierowanie ich na badania lekarskie,
9) organizacja zawodów strażackich oraz Dnia Strażaka ,
10)prowadzenie spraw związanych z nadawaniem odznaczeń ochrony przeciwpożarowej .
8. Prowadzenie spraw związanych z ochroną informacji niejawnych przewidzianych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1167.), w tym:
- obsługa organizacyjno-techniczna Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych,
- prowadzenie wykazu osób dopuszczonych do dostępu do informacji niejawnych ,
- organizowanie szkoleń z zakresu ochrony informacji niejawnych,
- przygotowywanie dokumentacji do przeprowadzenia postępowań sprawdzających i wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa ,
- prowadzenie korespondencji ze służbami państwa w zakresie ochrony informacji niejawnych,
- prowadzenie ewidencji przychodzących i wychodzących informacji niejawnych .
9. Nadzór nad stanem zabezpieczenia pokoi biurowych i budynku Urzędu przed dostępem osób nieupoważnionych.
10.Wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2013 r. , poz.1388 z późn. zm.).
11.Prowadzenie spraw pracowniczych związanych z ewidencją pożyczek mieszkaniowych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i pożyczek PKZP, w tym:
1) prowadzenie indywidualnych kartotek ,
2) sporządzanie i ewidencja umów udzielanych pożyczek z ZFŚS ,w tym ich bieżąca windykacja .
12. Współpraca ze świadczeniobiorcą usług w zakresie bhp w Urzędzie Miejskim.
13. Prowadzenie zadań z zakresu opłaty targowej wynikającej z ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach o opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 716) , w tym min:
1) prowadzenie spraw związanych z poborem opłaty targowej na terenie gminy,
2) obsługa inkasentów oraz ich terminowe rozliczanie z pobranej opłaty.
14. Bezwzględne przestrzeganie przepisów prawa wynikających z ustaw:
- kodeks postępowania administracyjnego,
- o finansach publicznych
- o dostępie do informacji publicznej,
- o ochronie danych osobowych,
- o ochronie informacji niejawnych ,
- Prawo zamówień publicznych.
15. Prowadzenie teczek akt rzeczowych i załatwianie spraw zgodnie z przepisami k.p.a.
oraz Instrukcją kancelaryjną.
16. Sprawowanie nadzoru nad sprzętem znajdującym się na stanowisku pracy.
17. Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań
wynikających z poleceń lub upoważnień udzielonych przez Burmistrza lub
Sekretarza.
18. Stanowisko pracy podlega Kierownikowi Referatu Administracyjno-Organizacyjnego
i przy znakowaniu spraw używa symbolu „SAO- OW”.
19. W wykonywaniu obowiązków służbowych jest Pani odpowiedzialna za:
- przestrzeganie Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej i innych przepisów prawa,
- sumienne, sprawne, bezstronne i terminowe wykonywanie obowiązków
służbowych,
- ścisłe przestrzeganie ustalonego porządku pracy w Urzędzie , punktualność,
staranność i dyscyplinę,
- zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach z obywatelami,
zwierzchnikami oraz współpracownikami,
- stałe podnoszenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych,
- dochowanie tajemnicy ustawowo chronionej,
- dokładna znajomość przepisów prawa w zakresie powierzonego stanowiska pracy,
- należyte prowadzenie i przechowywanie akt spraw i rejestrów,