Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Tyszowcach

Informacje o osobie

powrót

Szczegółowe dane osoby

Imię i nazwisko
Jadwiga Kuźmińska
zakres czynności:
1. Przygotowywanie materiałów , wniosków i projektów uchwał pod obrady Rady Miejskiej. 2. Przygotowywanie projektów Zarządzeń Burmistrza w zakresie ustalonego stanowiska pracy. 3. Realizacja zadań gminy przewidzianych w ustawie z dnia 21 listopada 1967r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2015, poz. 827 z późn. zm.), w szczególności; 1) w zakresie spraw obronnych: a) koordynowanie spraw obronnych w Urzędzie i w jednostkach organizacyjnych, b) realizowanie zadań wynikających z wypełniania funkcji państwa gospodarza (HNS) w ramach współdziałania struktur obronnych NATO, c) współdziałanie w przygotowywaniu i funkcjonowaniu systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym na obszarze gminy, d)realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania burmistrza, zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa, e) realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem i funkcjonowaniem zapasowego miejsca pracy burmistrza, f) opracowanie i aktualizowanie dokumentów wspomagających kierowanie, regulaminu organizacyjnego do funkcjonowania w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny, g) realizowanie zadań związanych z przygotowaniem obronnym państwa na terenie gminy, w tym współudział w opracowaniu i aktualizacji planu operacyjnego funkcjonowania gminy w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny oraz opracowanie kart realizacji zadań operacyjnych, ich bieżąca aktualizacji i realizacja, h) zapoznanie z kartami realizacji zadań operacyjnych osób, zespołów (wykonawców) bezpośrednio realizujących zadania, i) prowadzenie i aktualizacja dokumentacji Stałego Dyżuru, j) opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia Akcji Kurierskiej , w tym realizacja realizacja zadań z zakresu doręczania kart powołania w trybie akcji kurierskiej i rozplakatowanie obwieszczeń o stawieniu się osób do czynnej służby wojskowej, k) opracowywanie planu świadczeń osobistych i świadczeń rzeczowych przewidzianych do wykonania na rzecz organów wojskowych w przypadku ogłoszenia powszechnej mobilizacji oraz w czasie wojny, l) nakładanie świadczeń rzeczowych i osobistych na rzecz obrony, ł) przygotowanie decyzji w sprawie przeznaczenia do wykonania świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony oraz w sprawie ich uchylenia, m) przygotowywanie rocznych i wieloletnich planów szkolenia, n) organizowanie i realizowanie szkolenia obronnego, o) opracowywanie zarządzeń/wytycznych/planów działania w sprawie realizacji zadań obronnych, p) sporządzanie sprawozdań z realizacji zadań związanych z obronnością. 2) w zakresie obrony cywilnej: a) opracowywanie i opiniowanie planów obrony cywilnej, b) opracowywanie i uzgadnianie planów działania, c) przygotowywanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach, d) tworzenie i przygotowywanie do działań jednostek organizacyjnych obrony cywilnej, e) przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze, f) planowanie i zapewnienie środków transportowych, warunków bytowych oraz pomocy przedmedycznej, medycznej i społecznej dla ewakuowanej ludności, g) planowanie i zapewnienie ochrony płodów rolnych i zwierząt gospodarskich oraz produktów żywnościowych i pasz, a także ujęć i urządzeń wodnych na wypadek zagrożenia zniszczeniem, h) planowanie i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniem, i) zapewnienie dostaw wody pitnej dla ludności i wyznaczonych zakładów przemysłu spożywczego oraz wody dla urządzeń specjalnych do likwidacji skażeń i do celów przeciwpożarowych, j) zaopatrywanie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne, umundurowanie niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania, k) współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej, l) przygotowywanie i zapewnienie niezbędnych sił do doraźnej pomocy w grzebaniu zmarłych, ł) kontrola przedsięwzięć obrony cywilnej w Gminie i przedstawienie wniosków szefowi OC, m) prowadzenie magazynu obrony cywilnej gminy, n) organizowanie ochotniczych drużyn ratowniczych i zarządzanie ewakuacji ludności z obszarów zagrożonych powodzią, o) prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania magazynu przeciwpowodziowego, p) opracowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią i przygotowywanie materiałów niezbędnych do ogłoszenia i odwołania alarmu przeciwpowodziowego, q) wyznaczanie zakładów opieki zdrowotnej zobowiązanych do udzielenia pomocy medycznej poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia i zdrowia ludności, w tym prowadzenie spraw z zakresu przygotowania i wykorzystania publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa oraz wykonywanie zadań w zakresie organizacji, rozwinięcia i działania Zastępczych Miejsc Szpitalnych na obszarze gminy. 4. Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem odroczeń zasadniczej służby wojskowej, w tym: -przygotowywanie rejestru osób objętych rejestracją , -przygotowanie listy stawiennictwa osób do kwalifikacji wojskowej oraz udział w pracach tej komisji, - wzywanie osób podlegających obowiązkom wynikającym z ww. ustawy, - prowadzenie dokumentacji określonej przepisami wykonawczymi do ww. ustawy. 5. Współpraca z Wojskową Komendą Uzupełnień w Zamościu w zakresie działań na rzecz powszechnego obowiązku obrony RP, w tym : - sporządzanie sprawozdań. - prowadzenie zmian związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienie czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny. 6. Realizacja zadań gminy wynikających z ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym1) ( Dz. U. z 2013 r. , poz. 1166 z późn. zm. ) w tym : 1) opracowywanie planów zarządzania kryzysowego i innej dokumentacji w tym zakresie, 2) obsługa Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, 3) współpraca z Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego , 4) monitorowanie, planowanie, reagowanie i usuwanie skutków zagrożeń na terenie gminy, 5) współdziałanie z właściwymi służbami w ww. zakresie. 7. Realizacja zadań gminy wynikających z ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 191 ), w szczególności: 1) koordynowanie w imieniu Burmistrza funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo – gaśniczego na obszarze gminy przy pomocy komendanta gminnego ochrony przeciwpożarowej, 2) prowadzenie rejestru jednostek ochotniczej straży pożarnej na obszarze gminy, w tym współdziałanie w zakresie rejestracji i nadawania statutów , 3) obsługa techniczna i organizacyjna jednostek OSP na terenie gminy, w tym prowadzenie i aktualizowanie wykazów strażaków w poszczególnych jednostkach, 4) obsługa techniczna i organizacyjna Zarządu Gminnego OSP i walnych zebrań sprawozdawczych OSP, 5) prowadzenie ewidencji zdarzeń , w których udział biorą członkowie OSP, 6) prowadzenie i naliczanie ekwiwalentów pieniężnych dla członków OSP, 7) prowadzenie i rozliczanie kart drogowych pojazdów strażackich, 8) prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem strażaków OSP, kierowanie ich na badania lekarskie, 9) organizacja zawodów strażackich oraz Dnia Strażaka , 10)prowadzenie spraw związanych z nadawaniem odznaczeń ochrony przeciwpożarowej . 8. Prowadzenie spraw związanych z ochroną informacji niejawnych przewidzianych w ustawie z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 1167.), w tym: - obsługa organizacyjno-techniczna Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych, - prowadzenie wykazu osób dopuszczonych do dostępu do informacji niejawnych , - organizowanie szkoleń z zakresu ochrony informacji niejawnych, - przygotowywanie dokumentacji do przeprowadzenia postępowań sprawdzających i wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa , - prowadzenie korespondencji ze służbami państwa w zakresie ochrony informacji niejawnych, - prowadzenie ewidencji przychodzących i wychodzących informacji niejawnych . 9. Nadzór nad stanem zabezpieczenia pokoi biurowych i budynku Urzędu przed dostępem osób nieupoważnionych. 10.Wykonywanie obowiązków wynikających z ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz. U. z 2013 r. , poz.1388 z późn. zm.). 11.Prowadzenie spraw pracowniczych związanych z ewidencją pożyczek mieszkaniowych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i pożyczek PKZP, w tym: 1) prowadzenie indywidualnych kartotek , 2) sporządzanie i ewidencja umów udzielanych pożyczek z ZFŚS ,w tym ich bieżąca windykacja . 12. Współpraca ze świadczeniobiorcą usług w zakresie bhp w Urzędzie Miejskim. 13. Prowadzenie zadań z zakresu opłaty targowej wynikającej z ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach o opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 716) , w tym min: 1) prowadzenie spraw związanych z poborem opłaty targowej na terenie gminy, 2) obsługa inkasentów oraz ich terminowe rozliczanie z pobranej opłaty. 14. Bezwzględne przestrzeganie przepisów prawa wynikających z ustaw: - kodeks postępowania administracyjnego, - o finansach publicznych - o dostępie do informacji publicznej, - o ochronie danych osobowych, - o ochronie informacji niejawnych , - Prawo zamówień publicznych. 15. Prowadzenie teczek akt rzeczowych i załatwianie spraw zgodnie z przepisami k.p.a. oraz Instrukcją kancelaryjną. 16. Sprawowanie nadzoru nad sprzętem znajdującym się na stanowisku pracy. 17. Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień udzielonych przez Burmistrza lub Sekretarza. 18. Stanowisko pracy podlega Kierownikowi Referatu Administracyjno-Organizacyjnego i przy znakowaniu spraw używa symbolu „SAO- OW”. 19. W wykonywaniu obowiązków służbowych jest Pani odpowiedzialna za: - przestrzeganie Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej i innych przepisów prawa, - sumienne, sprawne, bezstronne i terminowe wykonywanie obowiązków służbowych, - ścisłe przestrzeganie ustalonego porządku pracy w Urzędzie , punktualność, staranność i dyscyplinę, - zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach z obywatelami, zwierzchnikami oraz współpracownikami, - stałe podnoszenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych, - dochowanie tajemnicy ustawowo chronionej, - dokładna znajomość przepisów prawa w zakresie powierzonego stanowiska pracy, - należyte prowadzenie i przechowywanie akt spraw i rejestrów,