Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Tyszowcach

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Referat Podatków i Opłat Lokalnych
Informacje dodatkowe

Do zakresu działania Referatu Podatków i Opłat Lokalnych należy w szczególności:

  • przygotowywanie projektów uchwał dotyczących podatków (podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości oraz podatku od środków transportowych) i opłat lokalnych,
  • prowadzenie spraw z zakresu wymiaru podatków i opłat lokalnych:

- przyjmowanie, ewidencjonowanie i weryfikacja informacji i deklaracji podatkowych oraz podejmowanie czynności sprawdzających;

- dokonywanie wymiaru i zmiany wymiaru – wydawanie decyzji ustalających wymiar oraz zmianę wymiaru podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości i łącznego zobowiązania pieniężnego;

- prowadzenie postępowań mających na celu określenie zobowiązania podatkowego w podatku rolnym, w podatku leśnym, w podatku od nieruchomości oraz w podatku od środków transportowych i wydawanie stosownych decyzji w tym zakresie;

- prowadzenie wszelkich niezbędnych postępowań podatkowych, innych niż wyżej wymienione,

  • prowadzenie księgowości podatków i opłat lokalnych,
  • sporządzanie sprawozdań z wykonania planu dochodów budżetowych Rb-27S z zakresu podatków i opłat lokalnych,
  • podejmowanie czynności przedegzekucyjnych oraz egzekucja należności z tytułu podatków iopłat lokalnych,
  • wydawanie zaświadczeń w sprawach podatkowych,
  • prowadzenie zadań dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi w zakresie:

- przyjmowanie, ewidencjonowanie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanych przez właścicieli nieruchomości;

- prowadzenie spraw w zakresie wydania decyzji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku niezłożenia deklaracji lub uzasadnionego podejrzenia, że dane zawarte w deklaracji są nieprawdziwe, w tym również prowadzenie spraw odwoławczych od w/w decyzji;

- prowadzenie ewidencji opłat (księgowanie wpłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi);

- sporządzanie sprawozdań z wykonania planu dochodów budżetowych Rb-27S z zakresu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;

- podejmowanie czynności przedegzekucyjnych i egzekucja należności z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi;

  • prowadzenie zadań związanych ze zbiorowym zaopatrzeniem w wodę i zbiorowym odprowadzaniem ścieków z urządzeń wodno-kanalizacyjnych administrowanych przez Gminę Tyszowce w zakresie:

- sporządzanie umów, aneksów i porozumień z odbiorcami usług dostarczanej wody i odprowadzanych ścieków oraz prowadzenie ich ewidencji;

- sporządzanie umów i aneksów z podmiotami prowadzącymi działalność w zakresie transportu i zrzutu ścieków do oczyszczalni w Tyszowcach;

- prowadzenie księgowości naliczanych opłat i dokonywanych wpłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków;

- wystawianie faktur za dostarczaną wodę i odbierane ścieki komunalne oraz za zrzuty ścieków do oczyszczalni;

- sporządzanie zestawień dotyczących: sprzedaży wody i odebranych ścieków, odczytów wodomierzy głównych na ujęciach administrowanych przez Gminę, odczytów wodomierzy u odbiorców wody;

- sporządzanie miesięcznej cząstkowej deklaracji VAT;

- indywidualne rozliczanie należności z tytułu opłat za zużytą wodę i odprowadzone ścieki;

- prowadzenie sprawozdawczości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,

- podejmowanie czynności przedegzekucyjnych i egzekucja należności z tytułu opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków;

- dokonywanie odczytu wodomierzy głównych na ujęciach administrowanych przez Gminę oraz wodomierzy u odbiorców usług;

- systematyczna kontrola poprawności działań wodomierzy na ujęciach wody i innych urządzeń pomiarowych u obiorców usług;

- przyjmowanie wpłat za dostarczaną wodę i odebrane ścieki od osób fizycznych;

- niezwłoczne zgłaszanie stwierdzonych nieprawidłowości na ujęciach wody oraz u odbiorców usług do podmiotu świadczącego usługi usuwania awarii, usterek, konserwacji oraz innych napraw i remontów;

  • prowadzenie spraw dotyczących zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej:

- przyjmowanie wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej wraz z wymaganymi załącznikami;

- prowadzenie postępowań w zakresie zwrotu podatku akcyzowego;

- wydawanie decyzji, sporządzanie stosownych pism i wniosków do Wojewody Lubelskiego;

- sporządzanie obligatoryjnych sprawozdań w tym zakresie,

  • prowadzenie postępowań w zakresie udzielania ulg z tytułu zobowiązań podatkowych, opłat lokalnych oraz z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i opłat za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków,
  • prowadzenie spraw z zakresu pomocy publicznej i pomocy de minimis, wydawanie zaświadczeń, prowadzenie monitoringu i niezbędnej sprawozdawczości,
  • potwierdzanie zawarcia umów dzierżaw gruntów zaliczonych do użytków rolnych stosownie do art. 28 ust. 4 pkt 1 i art. 38 pkt 1 ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników,
  • prowadzenie zadań dotyczących opłaty targowej w zakresie:

- prowadzenie spraw związanych z poborem opłaty targowej na terenie gminy;

- obsługa inkasentów oraz ich terminowe rozliczanie z pobranej opłaty;

  • wydawanie druków ścisłego zarachowania, prowadzenie ewidencji wydanych druków;
  • obsługa kasowa Urzędu.

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Jóźwik Konrad
Data wytworzenia informacji:
2024-10-04
Osoba wprowadzająca informację:
Jóźwik Konrad
Dodano do BIP dnia:
2024-10-04