Wojciech Baj |
Sekretarz Gminy |
0 |
|
1 |
|
Stanowisko
Sekretarz Gminy
Godziny przyjęć i numer pokoju
od poniedziałku do piątku: 7.30 - 15.30
Pokój nr 13
Obowiązki
Sekretarz Gminy:
1. Zapewnia właściwą organizację Urzędu oraz zapewnia jego sprawne funkcjonowanie i odpowiednie warunki działania.
2. Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
- prowadzenie spraw Gminy w zakresie powierzonym przez Burmistrza,
- wydawanie decyzji administracyjnych i podatkowych w zakresie udzielonego przez Burmistrza upoważnienia,
- opracowywanie projektu regulaminu organizacyjnego i regulaminu pracy Urzędu oraz uaktualnianie tych dokumentów w miarę potrzeb,
- zapewnienie prawidłowego obiegu dokumentów - dekretacja korespondencji przychodzącej do Urzędu oraz nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej,
- opracowywanie projektów zakresów czynności dla podległych pracowników i kierowników referatów oraz akceptowanie projektów zakresów czynności dla pracowników referatów, przedstawionych przez kierowników referatów,
- kontrola dyscypliny pracy i nadzorowanie przestrzegania regulaminu pracy,
- koordynacja realizacji zadań pomiędzy referatami,
- nadzór nad przeprowadzaniem okresowych ocen pracowników samorządowych,
- prowadzenie naboru na wolne stanowiska urzędnicze w Urzędzie i kierowników jednostek organizacyjnych,
- organizowanie służby przygotowawczej dla pracowników Urzędu,
- realizowanie polityki zarządzania zasobami ludzkimi, w tym:
- dokonywanie analizy sytuacji kadrowej w Urzędzie oraz przedstawianie Burmistrzowi wniosków w tym zakresie;
- nadzór nad doskonaleniem kadr, w tym kierowanie pracowników, w uzgodnieniu z kierownikami referatów, na szkolenia, kursy , zamawianie publikacji, komentarzy, prenumerat wydawnictw związanych z funkcjonowaniem samorządu;
- prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem obsługi prawnej Urzędu oraz dostępem do systemu informacji prawnej w Urzędzie.
- nadzór nad prawidłowym przyjmowaniem i załatwianiem skarg, wniosków i petycji wUrzędzie,
- nadzór nad prowadzeniem Biuletynu Informacji Publicznej,
- wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, zgodnie z upoważnieniem Burmistrza,
- przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawców,
- prowadzenie spraw dotyczących oświadczeń majątkowych,
- planowanie i organizowanie kontroli wewnętrznej w Urzędzie i w gminnych jednostkach organizacyjnych,
- koordynowanie kontroli zarządczej w Urzędzie i Gminie,
- reprezentowanie Gminy, w zakresie uzgodnionym z Burmistrzem, podczas oficjalnych uroczystości i spotkań,
- reprezentowanie Burmistrza w pracach Rady oraz jej komisjach w zakresie powierzonych zadań,
- wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec Zastępcy Burmistrza, w czasie nieobecności Burmistrza, za wyjątkiem zmiany warunków pracy i płacy,
- Sekretarz, na podstawie odrębnego zarządzenia, pełni funkcję koordynatora kontroli zarządczej w Urzędzie Miejskim w Tyszowcach.
3. Sekretarz:
- jest bezpośrednim przełożonym dla pracowników zatrudnionych w Referacie Ochrony Środowiska i Gospodarki Nieruchomościami,
- nadzoruje pracę Referatu Ochrony Środowiska Gospodarki Nieruchomościami,
- Sekretarza w czasie jego nieobecności zastępuje Zastępca
4. W celu realizacji swoich zadań Sekretarz ma prawo żądać od kierowników referatów i kierowników jednostek organizacyjnych udzielania niezbędnych informacji i wyjaśnień.
|