Burmistrz
Imię i Nazwisko | Stanowisko | Kadencja | Okres | Kolejność | Zdjecie | Dane |
---|---|---|---|---|---|---|
Andrzej Podgórski | Burmistrz | 0 | 2 |
Imię i nazwisko
Stanowisko
Burmistrz
Telefon
846612122
Adres email
Godziny przyjęć i numer pokoju
Burmistrz przyjmuje interesantów w indywidualnych sprawach obywateli oraz w sprawach skarg i wniosków w każdą środę w godzinach 8.00 – 15.15. Telefon kom. 609234252
Obowiązki
Do zadań i kompetencji Burmistrza należy w szczególności: 1) ogólne kierownictwo i nadzór nad organizacją i funkcjonowaniem Urzędu, 2) ustalanie regulaminu organizacyjnego Urzędu, 3) powoływanie i odwoływanie Zastępcy, 4) zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, 5) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy, 6) reprezentowanie Gminy na zewnątrz, 7) wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, 8) informowanie o założeniach projektu budżetu, kierunkach polityki społecznej i gospodarczej oraz wykorzystywania gminnych środków budżetowych, ogłaszanie budżetu Gminy i sprawozdań z jego wykonania, 9) realizacja budżetu Gminy, 10) przygotowywanie projektów uchwał Rady i określanie sposobu ich wykonania, 11) przedkładanie Wojewodzie Lubelskiemu i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Lublinie uchwał podejmowanych przez Radę oraz podlegających temu trybowi własnych zarządzeń, 12) realizacja polityki kadrowej, 13) sprawowanie funkcji terenowego organu obrony cywilnej, 14) podejmowanie czynności należących do kompetencji Rady w sprawach nie cierpiących zwłoki i mogących zagrażać życiu, 15) przyjmowanie interesantów w sprawach skarg, wniosków i petycji, 16) reprezentowanie gminy względem spółek handlowych z udziałem Gminy Tyszowce, 17) reprezentowanie gminy w funkcjach komunalnego właściciela lokali mieszkalnych, 18) określanie zasad gospodarowania mieniem komunalnym, 19) sprawy wojskowe i ochrony przeciwpożarowej, 20) sprawy z zakresu inwestycji i remontów, 21) sprawy z zakresu ładu i porządku publicznego, 22) sprawy z zakresu ochrony życia i mienia mieszkańców, 23) udzielanie pełnomocnictw kierownikom jednostek organizacyjnych gminy nie posiadających osobowości prawnej, 24) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza w przepisach szczególnych. |