Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Tyszowcach

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Referat Organizacyjny i Promocji
Informacje dodatkowe
Do zakresu działania Referatu Organizacyjnego i Promocji należy w szczególności:

1. w zakresie obsługi sekretariatu i archiwum zakładowego:
  1. prowadzenie Sekretariatu Urzędu;
  2. obsługa biurowa i sekretarska Burmistrza i Zastępcy Burmistrza;
  3. obsługa Urzędu w zakresie korespondencji przychodzącej i wychodzącej za pośrednictwem poczty tradycyjnej, poczty elektronicznej (adres ogólny Urzędu), Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP) oraz e-Doręczeń;
  4. sprawowanie obsługi biurowej Urzędu, w tym zaopatrzenia Urzędu w materiały biurowe;
  5. organizowanie kontaktów Burmistrza z mieszkańcami, organizacjami politycznymi społecznymi, samorządami oraz innymi instytucjami i osobami;
  6. prowadzenie obsługi przyjęć interesantów przez Burmistrza;
  7. zamawianie pieczęci urzędowych i pieczątek dla Urzędu, prowadzenie ich ewidencji,
  8. prowadzenie rejestru wydanych poleceń wyjazdów służbowych;
  9. przyjmowanie interesantów zgłaszających petycje, skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Burmistrzem, Zastępcą Burmistrza, Sekretarzem, bądź kierowanie ich do właściwych referatów;
  10. prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw Burmistrza, innych niż wymienione w pkt 2 lit. h;
  11. wywieszanie pism, wyroków i obwieszczeń,
  12. prowadzenie archiwum zakładowego zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz sprawowanie bieżącego nadzoru nad prawidłowością wykonywania czynności kancelaryjnych (koordynator czynności kancelaryjnych).
2. w zakresie spraw kadrowych i organizacyjnych:
  1. prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy, w tym akt osobowych pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych;
  2. przechowywanie akt osobowych przyjętych ze likwidowanych zakładów pracy oraz wydawanie dokumentów związanych z zatrudnieniem w tych zakładach;
  3. przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych;
  4. przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy;
  5. prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników, listy obecności;
  6. pozyskiwanie pracowników do prac interwencyjnych, robót publicznych i społeczno–użytecznych oraz stażystów;
  7. organizowanie stażów i praktyk zawodowych, nadzór nad stażystami i praktykantami;
  8. prowadzenie rejestru upoważnień osób (podmiotów) do działania w imieniu Burmistrza jako organu Gminy;
  9. prowadzenie rejestru skarg i wniosków;
  10. prowadzenie rejestru kontroli przeprowadzonych w Urzędzie przez organy kontroli państwowych, administracji rządowej w ramach zadań zleconych i powierzonych oraz inne organy zewnętrzne, rejestru kontroli wewnętrznych oraz kontroli przeprowadzanych w jednostkach podległych;
  11. prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem zwrotów pracownikom kosztów zakupu okularów korekcyjnych;
  12. prowadzenie spraw związanych z poświadczaniem własnoręczności podpisu.
3. w zakresie informatyki:
  1. informatyzacja Urzędu;
  2. zapewnienie sprawnego funkcjonowania systemów teleinformatycznych, baz danych i innych zasobów informatycznych;
  3. zarządzanie, utrzymywanie i ochrona sprzętu komputerowego, serwerów, oprogramowania, łączności teleinformatycznej, dostępu do sieci transmisji danych, usług sieciowych oraz systemów zintegrowanych dla referatów;
  4. prowadzenie ewidencji sprzętu i oprogramowania komputerowego;
  5. przestrzeganie prawa autorskiego przy używaniu oprogramowania informatycznego wUrzędzie;
  6. zabezpieczenie danych w systemach informatycznych i zapewnienie odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, w tym m.in.:
- nadzorowanie przestrzegania zasady „czystego ekranu”;

- zarządzanie kontami i uprawnieniami użytkowników;

- realizowanie zadań związanych z polityką antywirusową;
  1. elektroniczna obsługa sesji Rady w zakresie transmisji od strony technicznej;
  2. administrowanie stroną internetową Gminy oraz Biuletynem Informacji Publicznej;
  3. realizowanie zadań związanych z bezpiecznym podpisem elektronicznym;
  4. obsługa informatyczna wyborów w Urzędzie oraz przygotowanie informatyczne obwodów głosowania.
4. w zakresie obsługi Rady Miejskiej w Tyszowcach:
  1. obsługa organizacyjna i kancelaryjno – techniczna sesji Rady i posiedzeń komisji, wtym:
  2. zapewnienie terminowego przygotowania przez komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne materiałów na sesje Rady i posiedzenia komisji,
  3. organizacja sesji Rady oraz posiedzeń komisji (opracowywanie informacji o terminach, miejscu i tematyce obrad sesji i posiedzeń komisji oraz przekazywanie ich radnym i mieszkańcom, dostarczenie materiałów sesyjnych),
  4. elektroniczna obsługa sesji Rady w systemie głosowania oraz transkrypcja sesji,
  5. protokołowanie posiedzeń sesji Rady i komisji oraz sporządzanie dokumentacji z ich ustaleń;
  6. prowadzenie rejestrów i zbiorów uchwał, opinii i wniosków Rady oraz zarządzeń Burmistrza;
  7. prowadzenie rejestrów i zbiorów interpelacji i zapytań oraz udzielonych odpowiedzi;
  8. przekazywanie imiennych wykazów głosowania, zgłoszonych interpelacji i zapytań, udzielonych odpowiedzi, zawiadomień, uchwał do ogłoszenia w BIP, na stronach internetowych Urzędu i tablicy ogłoszeń Urzędu;
  9. przedkładanie aktów prawnych organom nadzoru i do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubelskiego;
  10. sporządzanie list diet radnych i list obecności;
  11. sporządzanie bieżących i okresowych informacji o pracach Rady, komisji oraz sporządzenie niezbędnej sprawozdawczości z działalności Rady;
  12. organizowanie szkoleń radnych;
  13. prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi radnych;
  14. elektroniczna obsługa sesji Rady w zakresie transmisji;
  15. tworzenie i aktualizacja we współpracy z innymi stanowiskami pracy urzędowego publikatora teleinformatycznego – Biuletyn Informacji Publicznej.
5. zakresie obsługi jednostek pomocniczych:
  1. prowadzenie spraw związanych z tworzeniem, podziałem i znoszeniem jednostek pomocniczych;
  2. prowadzenie ewidencji jednostek pomocniczych gminy, aktualizacja statutów sołectw;
  3. współpraca z organami sołectw;
  4. organizowanie i wykonywanie czynności związanych z przeprowadzaniem wyborów sołtysów i rad sołeckich;
6. w zakresie przeprowadzania wyborów powszechnych - organizowanie i wykonywanie czynności związanych z przeprowadzeniem wyborów (prezydenckich, parlamentarnych, samorządowych, do Parlamentu Europejskiego), referendów i spisów,

7. w zakresie oświaty:
  1. realizowanie zadań związanych z zakładaniem, prowadzeniem i likwidacją publicznych szkół podstawowych i przedszkoli;
  2. badanie arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli w zakresie zgodności zprawem oświatowym i przedkładanie ich do zatwierdzenia Burmistrzowi;
  3. przygotowanie projektu planu sieci publicznych szkół i granic obwodów szkolnych oraz sieci przedszkoli i oddziałów przedszkolnych;
  4. prowadzenie nadzoru nad działalnością szkół i przedszkoli w zakresie spraw administracyjnych;
  5. prowadzenie spraw związanych z organizacją dowozu uczniów do szkół, w tym uczniów niepełnosprawnych;
  6. prowadzenie spraw związanych z powierzaniem stanowiska dyrektora szkoły lub przedszkola, opiniowaniem powierzenia stanowiska wicedyrektora lub innego stanowiska kierowniczego;
  7. prowadzenie spraw związanych z oceną pracy dyrektora szkoły lub przedszkola,
  8. prowadzenie zadań z zakresu „Systemu Informacji Oświatowej”;
  9. przygotowanie i przeprowadzenie egzaminów na stopień nauczyciela mianowanego;
  10. prowadzenie spraw związanych z monitorowaniem spełniania obowiązku nauki przez dzieci zamieszkałe na terenie Gminy;
  11. prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zezwoleń na założenie szkoły publicznej lub przedszkola przez osobę prawną lub fizyczną;
  12. prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych;
  13. prowadzenie spraw związanych z ustalaniem wysokości opłat za świadczenia dodatkowe udzielanie przez przedszkola oraz z ustalaniem warunków korzystania ze stołówek szkolnych;
  14. prowadzenie spraw dotyczących dofinansowania kosztów kształcenia młodocianych pracowników;
  15. współdziałanie z organem sprawującym nadzór pedagogiczny oraz innymi organami i instytucjami w zakresie spraw oświatowych;

8. wykonywanie zadań wynikających z przepisów ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3,

9. w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi - współpraca z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami w zakresie realizacji zadań pożytku publicznego,

10. w zakresie sportu, kultury i turystyki:
  1. prowadzenie rejestru instytucji kultury,
  2. opiniowanie regulaminów organizacyjnych instytucji kultury;
  3. współpraca z Samorządowym Centrum Kultury w Tyszowcach w zakresie podejmowanych działań i inicjatyw kulturalnych;
  4. tworzenie warunków prawno-organizacyjnych dla rozwoju kultury fizycznej i rekreacji ruchowej;
  5. inicjowanie działań na rzecz racjonalnego wykorzystania bazy sportowej i kulturalnej;
  6. koordynowanie imprez sportowych i kulturalnych;
  7. upowszechnianie kultury fizycznej, sportu i turystyki, współpraca z organizacjami pozarządowymi w organizowaniu imprez sportowo-rekreacyjnych na terenie gminy;
  8. prowadzenie spraw związanych z wpisem obiektu nie będącego obiektem hotelarskim do ewidencji innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie na terenie Gminy;
  9. realizacja zadań z zakresu rozwoju turystyki lokalnej.
11. w zakresie promocji Gminy:
  1. inicjowanie i prowadzenie działań związanych z rozpowszechnianiem, propagowaniem i reklamowaniem walorów gminy;
  2. współpraca z jednostkami, instytucjami kultury, środowiskami twórczymi, kołami gospodyń wiejskich przy organizacji imprez i zadań upowszechniających kulturę, sport i rekreację;
  3. przygotowywanie materiałów (artykułów i zdjęć) do publikacji, a także nadzór nad ich kolportażem;
  4. prowadzenie strony internetowej Urzędu oraz oficjalnych portali Gminy w mediach społecznościowych;
  5. wykonywanie zadań związanych z kreowaniem pozytywnego wizerunku gminy, używaniem herbu i udostępnianiem go innym podmiotom do wykorzystania, prowadzenie spraw związanych z nadawaniem okolicznościowych odznaczeń gminy;
  6. współorganizacja we współpracy z Samorządowym Centrum Kultury w Tyszowcach ikomórkami Urzędu obchodów, świąt i rocznic, imprez własnych itp.;
  7. przygotowywanie materiałów okolicznościowych (dyplomy, zaproszenia itp.);
  8. realizacja działań związanych z organizacją na terenie gminy imprez pod patronatem Burmistrza Tyszowiec;
  9. wykonywanie zadań związanych z obsługą delegacji krajowych i zagranicznych;
  10. koordynowanie działalności Kół Gospodyń Wiejskich działających na terenie gminy Tyszowce;
  11. prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem środków finansowych na działania obywatelskie (w szczególności ukierunkowanych na rozwój zasobów ludzkich i integrację społeczną) z różnych źródeł (tzw. projekty miękkie).
12. W zakresie ochrony danych osobowych:
  1. współdziałanie z inspektorem ochrony danych osobowych;
  2. wdrożenie i aktualizacja Polityki Ochrony Danych Osobowych oraz innej wymaganej dokumentacji w zakresie ochrony danych osobowych we współpracy z IOD;
  3. prowadzenie ewidencji upoważnień Burmistrza do przetwarzania danych osobowych.
 

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Jóźwik Konrad
Data wytworzenia informacji:
2024-10-04
Osoba wprowadzająca informację:
Jóźwik Konrad
Dodano do BIP dnia:
2024-10-04