Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Miejski w Tyszowcach

JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Referat Spraw Obywatelskich i Urząd Stanu Cywilnego
Informacje dodatkowe

Do zakresu działania Referatu Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:

1)  w zakresie spraw USC:

  1. przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński;

  2. przyjmowanie oświadczeń woli przewidzianych przepisami o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;

  3. prowadzenie spraw związanych z zawarciem małżeństwa wyznaniowego ze skutkami cywilnymi;

  4. dokonywanie rejestracji stanu cywilnego osób w Systemie Rejestrów Państwowych;

  5. dokonywanie zmian w aktach stanu cywilnego na podstawie orzeczeń sądowych;

  6. wydawanie odpisów z ksiąg stanu cywilnego;

  7. prowadzenie spraw dotyczących sprostowań aktów stanu cywilnego;

  8. prowadzenie innych spraw wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego;

  9. organizowanie uroczystości 50- lecia małżeństw;

  10. korespondencja w sprawach administracji statusu osobowego z placówkami zagranicznymi;

  11. prowadzenie archiwum USC;

2)  w zakresie wydawania dowodów osobistych:

  1. przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego;

  2. prowadzenie ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych;

  3. wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego;

  4. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji w sprawie odmowy wydania dowodu osobistego;

3)  w zakresie spraw ewidencji ludności:

  1. prowadzenie ewidencji ludności i rejestrów wyborców oraz sprawozdawczości w tym zakresie;

  2. przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych;

  3. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji administracyjnych wsprawach zameldowania lub wymeldowania;

  4. wydawanie zaświadczeń w sprawach meldunkowych;

  5. udostępnianie danych osobowych z prowadzonych ewidencji;

  6. sporządzanie spisów i zestawień ludności do celów wyborczych, potrzeb organów,

  7. występowanie o nadanie numeru PESEL;

  8. przesyłanie dyrektorom szkół i przedszkoli informacji o aktualnym stanie i zmianach wewidencji dzieci w wieku od 3 do 18 lat;

4)  w zakresie zgromadzeń, imprez artystycznych, rozrywkowych i masowych:

  1. przyjmowanie zawiadomień o zgromadzeniach i przygotowywanie decyzji o zakazie odbycia  zgromadzenia;

  2. przyjmowanie zawiadomień o imprezie artystycznej lub rozrywkowej;

  3. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji w sprawach imprez masowych;

5)  w zakresie obronności, spraw wojskowych i obrony cywilnej, ochrony przeciwpożarowej i zarządzania kryzysowego  sprawy:

  1. obronności i obrony cywilnej, wynikające z przepisów o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej i przepisów obronnych;

  2. ochrony przeciwpowodziowej, ochrony przeciwpożarowej i zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska, wynikające zprzepisów o samorządzie gminnym;

  3. zapobiegania i likwidacji skutków klęsk żywiołowych oraz organizacji i działania gminnego zespołu zarządzania kryzysowego, wynikające z przepisów o zarządzaniu kryzysowym oraz   z przepisów o zwalczaniu klęsk żywiołowych;

  4. koordynowania i kierowania działalnością w zakresie planowania i realizacji zadań obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego;

  5. wykonywanie czynności koordynacyjno-wykonawczych w zakresie kompetencji przypisanych do realizacji Burmistrza w sprawach zarządzania kryzysowego w ramach Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego;

  6. obsługa kancelaryjno-biurowa Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;

  7. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie przeciwpożarowej należących do zadań własnych Gminy, w tym:

    • prowadzenie nadzoru merytorycznego jednostek OSP, planowanie i rozliczanie wydatków,

    • współdziałanie z Państwową Strażą Pożarną,

  8. prowadzenie spraw z zakresu kwalifikacji wojskowej;

    • prowadzenie całości spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej,

    9. wykonywanie czynności pomocniczych związanych z prowadzeniem Krajowego Rejestru Sądowego zgodnie z wymogami ustawy


Komórka nadrzędna
Komórki podległe

Pracownicy

Brak przypisanych pracowników
Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Jóźwik Konrad
Data wytworzenia informacji:
2024-10-04
Osoba wprowadzająca informację:
Jóźwik Konrad
Dodano do BIP dnia:
2024-10-04