Szczegółowe dane komórki
Do zakresu działania Referatu Spraw Obywatelskich i Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
1) w zakresie spraw USC:
-
przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński;
-
przyjmowanie oświadczeń woli przewidzianych przepisami o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
-
prowadzenie spraw związanych z zawarciem małżeństwa wyznaniowego ze skutkami cywilnymi;
-
dokonywanie rejestracji stanu cywilnego osób w Systemie Rejestrów Państwowych;
-
dokonywanie zmian w aktach stanu cywilnego na podstawie orzeczeń sądowych;
-
wydawanie odpisów z ksiąg stanu cywilnego;
-
prowadzenie spraw dotyczących sprostowań aktów stanu cywilnego;
-
prowadzenie innych spraw wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego;
-
organizowanie uroczystości 50- lecia małżeństw;
-
korespondencja w sprawach administracji statusu osobowego z placówkami zagranicznymi;
-
prowadzenie archiwum USC;
2) w zakresie wydawania dowodów osobistych:
-
przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego;
-
prowadzenie ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych;
-
wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego;
-
prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji w sprawie odmowy wydania dowodu osobistego;
3) w zakresie spraw ewidencji ludności:
-
prowadzenie ewidencji ludności i rejestrów wyborców oraz sprawozdawczości w tym zakresie;
-
przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych;
-
prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji administracyjnych wsprawach zameldowania lub wymeldowania;
-
wydawanie zaświadczeń w sprawach meldunkowych;
-
udostępnianie danych osobowych z prowadzonych ewidencji;
-
sporządzanie spisów i zestawień ludności do celów wyborczych, potrzeb organów,
-
występowanie o nadanie numeru PESEL;
-
przesyłanie dyrektorom szkół i przedszkoli informacji o aktualnym stanie i zmianach wewidencji dzieci w wieku od 3 do 18 lat;
4) w zakresie zgromadzeń, imprez artystycznych, rozrywkowych i masowych:
-
przyjmowanie zawiadomień o zgromadzeniach i przygotowywanie decyzji o zakazie odbycia zgromadzenia;
-
przyjmowanie zawiadomień o imprezie artystycznej lub rozrywkowej;
-
prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji w sprawach imprez masowych;
5) w zakresie obronności, spraw wojskowych i obrony cywilnej, ochrony przeciwpożarowej i zarządzania kryzysowego sprawy:
-
obronności i obrony cywilnej, wynikające z przepisów o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej i przepisów obronnych;
-
ochrony przeciwpowodziowej, ochrony przeciwpożarowej i zapobiegania innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi oraz środowiska, wynikające zprzepisów o samorządzie gminnym;
-
zapobiegania i likwidacji skutków klęsk żywiołowych oraz organizacji i działania gminnego zespołu zarządzania kryzysowego, wynikające z przepisów o zarządzaniu kryzysowym oraz z przepisów o zwalczaniu klęsk żywiołowych;
-
koordynowania i kierowania działalnością w zakresie planowania i realizacji zadań obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego;
-
wykonywanie czynności koordynacyjno-wykonawczych w zakresie kompetencji przypisanych do realizacji Burmistrza w sprawach zarządzania kryzysowego w ramach Gminnego Centrum Zarządzania Kryzysowego;
-
obsługa kancelaryjno-biurowa Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
-
prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie przeciwpożarowej należących do zadań własnych Gminy, w tym:
-
prowadzenie nadzoru merytorycznego jednostek OSP, planowanie i rozliczanie wydatków,
-
współdziałanie z Państwową Strażą Pożarną,
-
-
prowadzenie spraw z zakresu kwalifikacji wojskowej;
-
-
prowadzenie całości spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej,
-
9. wykonywanie czynności pomocniczych związanych z prowadzeniem Krajowego Rejestru Sądowego zgodnie z wymogami ustawy